بجنورد؛

رتبه نخست کشوری بهزیستی خراسان شمالی در تأمین مسکن معلولان

بهزیستی استان رتبه نخست کشوری در تامین مسکن معلولان را کسب کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رومینا رئوف پور معاونت مسکن و اشتغال بهزیستی استان گفت : طبق ارزیابی های انجام شده توسط ستاد بهزیستی کشور از وضعیت مسکن معلولان و مددجویان از ابتدای طرح تأمین مسکن نیازمندان که از سال ۸۹ اجرایی شده استان خراسان شمالی رتبه اول کشوری را در تأمین مسکن نیازمندان٬ معلولان و مددجویان کسب کرده است.

رئوف پور با اشاره به اجرای طرح خانه دار شدن همه خانوارهای دارای دو معلول در استان افزود : تا کنون مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت به ۱۰۵ خانواده اختصاص یافته که ۶۵ واحد تحویل داده شده و مابقی واحدها در حال ساخت است.

وی همچنین اظهار کرد : برای خانوارهای دارای یک معلول روستایی هم مبلغ ۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن به ۳۹۵ خانواده اعتبار اختصاص یافته که ۱۴۳ واحد احداث شده و تعداد ۷۷ واحد به اتمام رسیده است و مابقی تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد .

رئوف پوربا اشاره به ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول شهری تعداد ۱۲۴ واحد به عنوان سهمیه به خراسان شمالی اختصاص یافته است که تاکنون ۱۱۳ واحد مسکونی در استان برای این خانوارها احداث شده است و برای هر خانوار مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود و تا کنون مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به حساب آنها واریز شده است.

وی از مجموع ۱۱۳ واحد احداث شده برای خانوارهای دارای دو معلول در استان را ۶۸ واحد در بجنورد٬ ۲۸ واحد در اسفراین و ۱۷ واحد در شیروان را عنوان کرد .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.