از ابتدای امسال تاکنون وضعیت هوای شهر شیراز در وضعیت سالم بود و در هیچ روزی وضعیت ناسالم گزارش نشده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ولوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون وضعیت هوای شهر شیراز در وضعیت پاک بود و در هیچ روزی وضعیت ناسالم گزارش نشده است افزود: این آمار با توجه به داده ها و اندازه گیری های انجام شده توسط چهار ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا مستقر در میدان امام حسین (ع)، دروازه کازرون، سایت هواشناسی فرودگاه و پارک علم وفناوری گزارش شده است .

 
وی ادامه داد: ایستگاه های مستقر در میدان امام حسین(ع) و دروازه کازرون شیراز به عنوان ایستگاه های ترافیکی شیراز بوده و دو ایستگاه دیگر در جهت وزش ( بالادست و پایین دست ) باد غالب در شیراز مستقر شده اند .  
 
ولوی افزود: در حال حاضر چهار ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوای شیراز به سنسورهای منوکسید کربن، ازون، دی اکسید گوگرد، منوکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق با قطر بیش از 10 میکرون و کمتر از 2 و نیم میکرون مجهز هستند.
 
وی اظهار کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از 2 و نیم میکرون به لحاظ کوچکی قادر به نفوذ به اعماق بافت دستگاه تنفسی و عبور از جدار شش ها هستند، لذا  سنجش این ذرات ، شاخص بسیار مهمی در تعیین وضعیت کیفی هوا بخصوص در مواقع بروز پدیده ریزگردها و آلودگی هوا است.   
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.