سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل در جلسه بررسی صلاحیتش از رژیم‌صهیونیستی دفاع می‌کند

نیکی هیلی در سخنرانی خود در مجلس سنا از سیاستهای سازمان ملل در خصوص رژیم‌صهیونیستی انتقاد خواهد کرد.

سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل در جلسه سنا از رژیم‌صهیونیستی دفاع می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، متنی که «نیکی هیلی»، سفیر انتخابی دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- در سازمان ملل برای ارائه در جلسه سنا آماده کرده نشان می‌دهد وی قرار است به انتقاد از رفتار سازمان ملل متحد با رژیم‌صهیونیستی بپردازد.

هیلی که فرماندار کارولینای جنوبی نیز هست در متن سخنرانی خود نوشته: «رویکرد سازمان ملل متحد در هیچ کجا ظالمانه‌تر از برخورد آن با اسرائیل –متحد نزدیک ما- نبوده است. یک ارزیابی صادقانه نشان می‌دهد ما با نهادی روبرو هستیم که فعالیت‌های آن با منافع مردم آمریکا در تضاد است».

دونالد ترامپ چندین بار سازمان ملل متحد را تحقیر کرده است، اما هیلی در متن سخنرانی خود علاوه بر انتقاد از این سازمان به تحسین برنامه‌های غذایی و بهداشتی آن و همچنین نظارت بر استفاده از سلاح در سراسر جهان نیز پرداخته است.

هیلی در متنی که برای دفاع از صلاحیت خود در برابر پرسش سناتورهای آمریکایی آماده کرده، با اشاره به این موضوع که آمریکا 22 درصد بودجه سازمان ملل را تأمین می‌کند (بیشتر از دیگر کشورهای عضو در این سازمان)نوشته است: «آیا ما به اندازه پولی که خرج سازمان ملل می‌کنیم، از این سازمان نفع می‌بریم؟». وی همچنین وعده داد با قانونگذاران آمریکا برای ایجاد تغییراتی جدی همکاری کند.

برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا پس از اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را برای توقف گسترش شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در 23 دسامبر (3 دی) تصویب کرد، تهدید کردند آمریکا بودجه سازمان ملل را قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۵ ۲۹ دی ۱۳۹۵
دفاع کن .فدای سر ملتمون .احمق .بی حیا .انگار کی هستن .نابودن .صبر کن .
آخرین اخبار