رئیس تربیت بدنی استان هرات خواستار افزایش سهمیه تیم‌های این استان برای شرکت در رقابت‌های دهه فجر مشهد شد.

هرات خواستار افزایش سهمیه تیم‌های این استان در مسابقات دهه فجر مشهد شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «حمید الله کبیر» رئیس تربیت بدنی استان هرات افغانستان گفت: در سفر هفته آینده خود به مشهد تلاش خواهد کرد تا تیم های بیشتری از این استان در رشته های ورزشی مختلف رقابت های دهه فجر شرکت کنند.

وی همچنین گفت که در این سفر از همتای ایرانی خود برای گسترش همکاری های ورزشی دوجانبه میان هرات و مشهد دعوت به عمل خواهد آورد تا به این استان سفر کند.

کبیر افزود: در هرات 43 هیات ورزشی وجود دارد که این هیات ها برای فعال تر شدن نیازمند ظرفیت سازی هستند تا نتایج قابل قبولی در رقابت های داخلی و بین المللی کسب کنند و با توجه به اینکه ایران در رشته های مختلف دارای توانمندی است، درصدد خواهیم بود تا از این توانمندی استفاده کنیم.

رئیس تربیت بدنی هرات تاکید کرد که قرار است در سفر به مشهد با مسئولان ورزشی این استان در باره امضای تفاهم نامه ای به منظور اموزش مربیان و داوران ورزشی رشته های مختلف در شهرهای مشهد و هرات گفت و گو کند.

وی گفت که استعدادهای زیادی در بین ورزشکاران هرات وجوددارد که باید برای افزایش توانایی های آنان کار شود.

رئیس تربیت بدنی هرات  در گفتگو با ایرنا گفت که ورزشکارن هرات در مسابقات داخلی و خارجی دستاوردهای خوبی داشته اند، اما با توجه به استعدادهای فوق العاده ورزشکاران این استان، باید ظرفیت سازی شود و امکانات بیشتری در اختیار انان قرار گیرد.

مسئول تربیت بدنی هرات گفت: این استان در حال حاضر 500 ورزشکار ملی پوش در رشته های والیبال، بسکتبال، گلف، فوتبال، تکواندو، کشتی، کاراته، و برخی رشته های دیگر دارد که تاکنون در رقابت های مختلف به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

هرات دارای 600 باشگاه ورزشی با بیش از 5000 هزار ورزشکار است که از این رقم 3000 تن از آنان را زنان و دختران تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار