مصرف کالاهای خارجی در ادارات دولتی، چشم امید صنایع به تسهیلات بانکی و بررسی انحصار صنعت خودروسازی کشور از مهمترین اخبار صنعتی و تجاری طی این هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار حوزه صنعت و تجارت می توان به اخذ مالیات 104 درصدی برای محصولات دخانی وارداتی، عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی، اعلام زمان عرضه پژو 207 صتدوقدار و حذف مجوزهای کاغذی گمرک اشاره کرد.

همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی در این هفته از لزوم استفاده از ظرفیت های بالای فناوری اطلاعات برای توسعه صادرات بویژه در کشورهای همسایه و برخی کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

در این هفته گروه اقتصادی طی گزارشات و گفتگوهای مختلف به بررسی کیفیت خودرو های داخلی و لزوم ارتقای آن پرداخته است.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در این هفته اظهار داشت: حتی یک ریال از عوارض صادرات مواد خام برای شوق های صادراتی بازگشت داده نشده و فعالیت های بخش خصوصی و دولتی باید با اتکا به نیروهای با تجربه و مطالعه صورت گیرد.


حکایت عجیب مصرف کالاهای خارجی در ادارات دولتی

یک نماینده مجلس گفت: تدوین قوانینی در جهت ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در ادارات وسازمان های دولتی در مجلس شورای اسلامی یک ضرورت غیر قابل انکار است.


چشم امید صنایع به تسهیلات بانکی/ عصای دست تولید، رونق صادرات

کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش مبادلات تجاری با جهان به تدریج تنگناهای مالی را برای واحدهای تولیدی به ارمغان آورده و بیشتر واحدهای تولیدی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک

مالیات و عوارض واردات محصولات دخانی 104 درصد تعیین شد

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: مالیات و عوارض برای واردات محصولات دخانی 104 درصد و برای تولیدات داخلی21 تا 36درصد تعیین شد.


تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک

صنعت خودروسازی نباید در انحصار 2 کارخانه باشد

معظمی گفت: نباید در همایش صنعت خودرو ایران فقط به سایپا و ایران خودرو اکتفا شود و از حضور پر رنگ تمام شرکت های خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخش ها و زیربخش ها باید بهره برد.


بوی کالای قاچاق این‌بار از فضای مجازی بلند شد؟!

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزگفت : عرضه اینترنتی کالا می تواند عامل ورود کالای قاچاق به کشور باشد لذا به صورت جدی درحال پیگیری وساماندهی فروشگاههای اینترنتی هستیم.


خودروسازان داخلی بی توجه به مسئله کیفیت/ال 90 ایران خودرو بهتر است یا پارس خودرو؟

خودروسازان داخلی کشور در آذر ماه سال جاری 90 هزار 297 دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با آبان ماه سه هزار و دو دستگاه کاهش یافته است.


لزوم حمایت از شرکت ها و سرمایه گذاری های بزرگ/خودکفایی دولت در راستای کمک جوانان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما باید شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را حمایت کرده و آنها را تقویت کنیم؛ چرا که بدون آنها واحدهای کوچک صنعتی‌ای که توان رقابت با دنیا را ندارند، دچار مشکل می‌شوند

تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک


پژو 207 صندوقدار چه زمانی به بازار عرضه می شود؟+ عکس

مدیرمرکز تحقیقات ایران خودرو از عرضه پژو 207 صندوقدار با طراحی ایرانی و آرم پژو خبر داد.


ورود دولت به جای بخش خصوصی در بازار تأمین مالی / 89 درصد بنگاه ها وابسته به منابع بانکی

شافعی گفت: بنگاه‌های بزرگ ناچار به پرداخت نرخ سود بالاتر برای رقابت با بخش دولتی هستند و همین موضوع، تأمین مالی را برای بخش خصوصی پرهزینه می‌کند.

تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک

حذف مجوز کاغذی گمرکی در روزهای آتی/مجوزهای صادرات، الکترونیکی دریافت می‌شود

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران از حذف مجوزهای کاغذی در روزهای آتی خبر داد و اعلام کرد: کلیه مجوزهای قانونی صادرات صرفاً به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.


طرح رجیستری در انتظار آمادگی وزارت ارتباطات

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح کد شناسایی کالا تا یک ماه دیگر خبر داد .


تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک

کشمکش وزارت صنعت و انجمن وارد کنندگان خودرو/ جولان نمایندگی های جعلی در بازار

برخی شرکت های واردکننده خودرو در حالی مشغول به فعالیت در کشور هستند که به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو از طرف شرکت مادر بعنوان نماینده رسمی شناخته نمی شوند.

فروشگاه های زنجیره ای؛ دلالان اصلی قیمت

عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: تخفیفات 50 الی 60 درصدی فروشگاه های زنجیره ای غیر اصولی است چرا که حداکثر فاصله قیمت از درب کارخانه تا عرضه باید 24 درصد باشد.

تکمیل نشده// از بی توجهی خودروسازان داخلی به کیفیت تا حذف مجوزهای کاغذی گمرک

کارت های بازرگانی یکبار مصرف در راه قبرستان / فرآیندهای گمرکی تمام الکترونیک شد

گمرک ایران موفق شده است به همت دانش‌پژوهان داخلی تمامی فرآیندهای گمرکی را الکترونیکی نماید که این عملیات از مرحله اظهار تا درب خروج گمرک را شامل می‌شود

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار