۱۷۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات گیلان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست علاقه مندان شرکت در این جشنواره فرصت ارسال آثار تا 10 بهمن ماه تمدید شد.

فیروز فاضلی با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه امسال افزود: تاکنون ٩٤ نفر با ارسال ١٧٣ اثر برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: داستان های قرآن و عترت (ع)، اقتباس از داستان های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع) و دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های مرتبط با قرآن و عترت (ع) و مضامین و معارف دینی و قرآنی نیز از محورهای موضوعی جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان یادآور شد: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت – گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ معصومین علیهم السلام – گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل بیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است.

فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در سه بخش فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی و بخش ویژه تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قالب ارائه آثار باید در حوزه سینما فیلمنامه¬های داستانی و مستند و نمایش متن نمایشنامه صحنه ای و خیابانی باشد، افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان "جشنواره آیات" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفند ماه ٩٥ در رشت برگزار می شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.