کنفرانس "نقش رسانه‌ها در انعکاس مشکلات و توانمندسازی افراد دارای معلولیت" صبح امروز از سوی معلولان هرات در تالار "غازی امان‌الله" برگزار شد.

کنفرانس به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این کنفرانس افراد دارای معلولیت از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی‌شان با اداره‌های حکومتی یاد کردند.

"عبدالرحمان شریفی" رئیس مجمع ملی نهادهای معلولان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس از رسانه‌ها خواست در احیای حقوق افراد دارای معلولیت بیش از پیش تلاش کنند.

"عبدالقیوم افغان" رئیس کار وامور اجتماعی، شهداء ومعلولین هرات نیز از نقش رسانه‌ها را در ناهنجاری‌های اجتماعی سخن گفت و آزادی بیان را دستاورد مهم دانست.

وی بر تلاش بیشتر جهت انعکاس مشکلات افراد داری معلولیت، تشریح قوانین و دادخواهی در راستای رفع مشکلات معلولان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که هم‌اکنون بسیاری از افراد دارای معلولیت جسمانی با توانمندی‌های خاص وجود دارند که رسانه‌ها باید در شناخت بهتر این افراد در اجتماع تلاش ورزند.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات اطمینان داد که مقام ولایت در زمینه استخدام افراد دارای معلولیت تحصیل کرده در بست‌های مختلف کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین گفت که در حال حاضر اداره‌اش سالانه به ۵ هزار معلول براساس میزان معلولیت‌شان معاش می‌دهد.

در همین حال تعدادی از معلولین هرات مشکلات اقتصادی را از عمده‌ترین مشکلات این قشر دانسته و می‌گویند: حکومت می بایست برای بالابردن سطح اقتصادشان برنامه‌هایی را طراحی و عملی سازد.

یادآور می‌شویم که فراهم‌سازی زمینه‌های شغلی مناسب، جذب افراد تحصیل کرده در اداره‌ها، اهدای بورسیه‌های تحصیلی، کمک اقتصادی به افراد دارای معلولیت جسمانی، ایجاد شغل آزاد، دسترسی آسانتر به خدمات اجتماعی و بهداشتی از مهمترین خواسته‌های این معلولین به شمار می‌رود.

گفته می‌شود که در حال حاضر بیش از ده هزار معلول در هرات وجود دارد که نیمی از آن‌ها معلولان ناشی از جنگ‌های اخیر در کشورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار