مدیر عامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی خراسان رضوی از وجود ۳۲۰ هزار کشاورز در استان خبر داد.

وجود۳۲۰ هزار کشاورز در خراسان رضوی / سامانه ۱۵۵۹ به کشاورزان آموزش می دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ولی الله کاشکی در نشست خبری معرفی سامانه ۱۵۵۹ گفت: کشاورزی یکی از ارکان اساسی تامین امنیت غذایی است اما با توجه به رشد روز افزون جمعیت لازم است به سمت بهره وری پیش برویم و کشاورزی را ارتقاء بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امکانات کشاورزی را کنار هم قرار دهیم می توانیم کشاورزی را افزایش دهیم، اظهار داشت: یکی از چالش هایی که با آن روبرو هستیم پایین بودن سطح آگاهی بهره برداران است که بتوانند با روش های بهتر نیازمندیهای بخش کشاورزی را فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بر اساس سطح زیر کشت در کشور باید ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کود در کشور مصرف شود، ادامه داد:ما سال گذشته فقط ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کود توزیع کردیم.

کاشکی با بیان اینکه ۹۴ درصد تولید کشاورزی کشور را محصولات گندم، برنج، ذرت، پنبه، حبوبات، جو، چغندر و شکر در بر می گیرد، اظهار داشت:شرکت حمایتی خدماتی کشاوزی استان در حال حاضر۹۰ کارگزار دارد که تلاش می کنیم این تعداد به ۲۰۰ واحد برسد.

وی گفت:ارائه اطلاعات هواشناسی به تفکیک ۱۸ استان، مشاوره فنی به کشاورزان، آنالیز تجزیه آب و خاک،آموزش مجازی کشاورزان و پذیرش انتقادات و پیشنهادات کشاورزان از مزایای سامانه ۱۵۵۹ است.

مدیر عامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: اول بهمن امسال اولین برنامه از شبکه یک سیما پیرامون سامانه ۱۵۵۹ ساعت ۹:۲۰ دقیقه صبح جهت آشنایی بیشتر کشاورزان پخش خواهد شد و امیدواریم دست اندرکاران در حوزه کشاورزی بتوانند از این سامانه استفاد کنند.

کاشکی در پایان یاداور شد: کشاورزان برای عضویت در این سامانه و استفاده از خدمات آن فقط مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت می کنند و تا کنون ۵۰۰ کشاورز در این سامانه عضو شده اند.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.