حوصله،گذشت و احترام به حقوق دیگران سه ویژگی اصلی فرهنگ ترافیکی در کاهش ترافیک است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: رعایت نظم و توجه به حقوق دیگران و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و یا عدم آن،وسیله و نماد مناسبی برای نشان دادن فرهنگ آن جامعه است.

وی افزود: فرهنگ ترافیک هر جامعه، یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه است که می باید آن را ارتقاء یا توسعه داد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: نظم و انضباط در عبور و مرور و ایمنی ترافیکی بخش تفکیک ناپذیر از امنیت عمومی و اجتماعی است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: چنانچه درصد کمی از رانندگان و کاربران ترافیکی از فرهنگ ترافیک بالا برخوردار باشند بسیاری از معضلات ترافیکی و ناهنجاری های رانندگی و متعاقب آن تخلفات و تصادفات کاهش خواهد یافت.

وی گفت: میزان عصبانیت، بی صبری، رقابت جویی و انتقام جویی، رفتار پرخاشگرانه و تهاجمی در رانندگان بالاست و این نشان و علامت ضعف فرهنگ ترافیک است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران افزود: پارک خودروها در پیاده رو ،رفت و آمد موتور سیکلت سواران در پیاده رو  و راه رفتن عابران پیاده در خیابان ها سبب اختلال در امور ترافیکی شهری می شوند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی گفت: داشتن جامعه ای ایمن با شهروندانی آشنا به فرهنگ ترافیک و عامل به مقررات ضوابط رانندگی، نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت است.

وی افزود: نهادهای آموزش و پرورش، خانواده ،رسانه های جمعی وظیفه انتقال و درونی کردن فرهنگ ترافیکی را در افراد جامعه به عهده دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.