خیران بخشنده ،نصف جهان 5میلیارد و 650میلیون تومان زکات پرداخت کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت :از ابتدای امسال تاکنون ،کشاورزان و مردم نیک اندیش 36شهر و رو ستای این استان ،5میلیارد و 650میلیون تو مان  زکات واجب و مستحبی به منظور کمک به نیازمندان و آبادانی طر ح های عمرانی مناطق رو ستایی  پرداخت کردند .
حجت الاسلام غلامحسین رنجبر با بیان اینکه در حدود چهار و نیم میلیارد تو مان از این میزان زکات پرداختی  ، به صورت نقد ی پرداخت شده و مابقی غیر نقدی است ،افزود : محصو لاتی شامل سیب در ختی ،پسته ،انار ،مصالح ساختمانی ،گندم ،جوو گوسفند ازجمله زکات غیر نقدی در این استان بوده است .
رییس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت :شهر ستان های اصفهان ،بر خوار ،اردستان ،بویین میاندشت ،فریدن و نجف آباد بیش ترین میزان زکات پرداختی را در این مدت داشته اند .
وی با اشاره به اینکه در حدود 50در صداز زکات  جمع آوری شده در بخش های عمرانی شامل ،ساخت و تعمیر مسجد ،ساخت خانه عالم در رو ستا ها ، ساخت نمازخانه در مدارس و ساخت و تعمیر خانه مدد جویان تحت پوشش امداد هزینه می شود ،افزود :بخش دیگری از زکات جمع آوری شده ،به منظور تامین جهیزیه محرو مان ،در مان افراد بی بضاعت وتامین کمک هزینه تحصیلی هزینه می شود .  
حجت الاسلام غلامحسین رنجبر گفت :رسیدگی به امور فقرا و محرومان از اهداف پرداخت زکات در جامعه  است .
وی افزود :با تو جه به خشکسالی های اخیر در اصفهان ،پیش بینی می شود ،امسال حدود  8میلیارد تو مان زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شود .




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.