معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت :با توجه به اقدامات بهره برداران معادن باید پوشش گیاهی منطقه به حالت سابق خود بازگردد.

درختان ارتفاعات جنوبی به بیش از ۵٠٠ هزار اصله می‌رسدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد بخشی‌ محبی گفت: در حال ‌حاضر پلاک آبشار با متراژ ١٨٠هکتار طبق توافق آستان قدس و شهرداری به شهرداری مشهد واگذار شده و در این پلاک ۵۴ هزار و ۴٠٠ گود طی هفته گذشته برداشته شده که با کاشت درخت در این گودها تعداد درختان کاشته ‌شده در ارتفاعات جنوبی به بیش از ۵٠٠ هزار اصله خواهد رسید.
وی افزود: در این منطقه دو دسته معدن شامل معادن مجوز و معادن بی‌مجوز درحال فعالیت هستند که برای آن‌ دسته از معادنی که دارای مجوز بهره‌برداری هستند، طبق چهارچوب قانون باید سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست نظارت داشته باشند تا تخریب زیست‌محیطی صورت نگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که توسط بهره برداران معادن صورت می‌گیرد، باید پوشش گیاهی منطقه به حالت سابق خود بازگردد که در این رابطه مکاتباتی داشته‌ایم تا نظارت‌ها و کنترل‌ها به‌صورت مناسب انجام گیرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد درخصوص معادن غیرمجاز منطقه انتهای خلج گفت: دستور تعطیلی این معادن داده شده است و همچنین در مورد معادنی که پروانه بهره‌برداری‌شان باطل شده و عمده آن‌ها مربوط به آستان قدس است، در آذرماه دستور قضایی صادر شده تا به ‌سرعت به وضعیت سابق اقدام کنند.
محمد بخشی‌ محبی ادامه داد: برای فعالیت معادن با پروانه باطل‌ شده هرکدام از دستگاه‌هایی که در این ‌خصوص با آن معادن فعالیت کنند، به‌ طور ‌قطع برای آن دستگاه‌ها طرح شکایت تنظیم و به دادستان منعکس خواهیم کرد.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار