استاندار خراسان رضوی گفت: تمرکز رویش در موضوع سینمای دینی به نقطه کانونی برای ارایه دستاوردهای هنرمندان جهان اسلام تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان با بیان اینکه با گردآوری آثار فاخر سینمای دینی، فیلم‌سازان به هم‌افزایی هنری بیشتر می رسند گفت: همچنان که مسئولین جشنواره اعلام کردند، امیدواریم سال آینده شاهد برگزاری جشنواره رویش در سطح بین‌المللی باشیم ،این خواسته تمام هنرمندان و هنر دوستان خراسان است چرا که هنرمندان جهان اسلام نیازمند مأمنی هستند تا آثار خود را از طریق آن به نمایش بگذارند و رویش این ظرفیت را دارد.

وی در خصوص اهمیت فعالیت‌های هنری در مشهد خاطر نشان کرد: هنر همواره یک از مهمترین عوامل ارتقاء فرهنگی جوامع بوده و یکی از تاثیرگذارترین قالب‌ها برای انتقال مفاهیم و معنا به مردم محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش مجموعه‌های فرهنگی مشهد همواره بر این بوده که از ظرفیت‌های هنری مشهد در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه استفاده شود.

رشیدیان در خصوص جایگاه جشنواره «رویش» گفت: خوشبختانه مشهد دارای استعدادهای هنری فراوانی در حوزه‌های مختلف است ،چهره‌هایی که بعضا در سطح ملی نیز خوش درخشیدند . طبعا با وجود چنین ظرفیتی، ماندگاری و استمرار جشنواره رویش، مشهد را تبدیل به قطب هنری سینمای معنا گرا خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب هنری و زمینه‌سازی برای بروز استعدادهای جوان، مهمترین کارکردی است که در این سال‌ها از جشنواره رویش دیده شده و ما امیدواریم رویش همچون گذشته به کشف و پرورش استعدادهای هنری کشور و بالاخص مشهد همت گمارد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بازگشت جشنواره رویش به مشهد مقدس در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شده است می‌تواند سرآغازی بر تحولات مثبت فرهنگی و هنری در مشهد باشد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.