نخستین سالگرد شهدای مجاهد مقاومت مردمی کشور یمن ویادبود چهارشهیدی که در بقعه ناصرالحق آمل سال گذشته تدفین شدند، عصر nدیروز درجوار این بقعه متبرکه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دراین مراسم تعدادی از اعضای گروه های انصاراله ومقاومت مردمی یمن و خانواده های چهارشهید یمنی حضور داشتند.

دراین مراسم تعدادی از اعضای گروه های انصاراله ومقاومت مردمی یمن و خانواده های چهارشهید یمنی، شخصیت های مذهبی و دینی ملی این کشور به همراه مسولان مازندران وشهرستان آمل در بقعه ناصرالحق به عنوان رهبر شیعیان کشور یمن حضور داشتند و یاد وخاطره شهدای این کشور را گرامی داشتند.

شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری ، علی‌ محمد علی‌احمد المروانی، عاطف علی حزام‌البشاول و اکرم محمد محمدالغفاری چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی یمن بودند که سال گذشته در نخستین روزهای تجاوز رژیم آل سعود به این کشور براثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و تلاش‌ های مکرر برای انتقالشان به نتیجه نرسید و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان ممانعت می کرد درنهایت و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری ، در بقعه ناصر الحق آمل که موردعلاقه و احترام خاص اهالی یمن است به خاک سپرده شدند.

حسن بن علی اطروش ملقب به ناصر الحق یا ناصر کبیر از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بوده که برای نخستین بار حکومت اسلامی را در آمل بناکرده و به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌ های دیلمان، گیلان و طبرستان است.
 
 
 
 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار