اهواز؛

آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان‌ از امروز

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان ‌از آغاز بارش های پراکنده از امروز در تمام نقاط استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: بر‌اساس مدل‌های هواشناسی تا روز یک‌شنبه هفته آینده به دلیل عبور امواج ناپایدار در تراز میانی جو شاهد بارش‌های پراکنده باران و رگباری در بسیاری از نقاط استان هستیم.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی خوزستان اظهار داشت: بر اساس مدل‌های هواشناسی تا روز یک‌شنبه هفته آینده به دلیل عبور امواج ناپایدار در تراز میانی جو شاهد بارش‌های پراکنده باران و رگباری در بسیاری از نقاط استان هستیم.

بهادری با بیان اینکه بارش‌ها حجم قابل ملاحظه‌ای ندارند، افزود: بارش‌هایی که به صورت رگبار پراکنده باریده می‌شود برای کشاورزان به دلیل قابل ملاحظه نبودن مفید نیست و امروز در آبادان و هندیجان بارش‌های پراکنده‌ای وجود داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان اظهار داشت: بیش ترین بارش‌ها در نواحی شمال و شرق استان است و مدل‌های هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی با بارش‌های قابل ملاحظه از اواخر هفته آینده به استان خبر می‌دهند. 

وی با اشاره به وضعیت وارونگی هوا در استان خوزستان، تصریح کرد: وارونگی هوا قابل پیش‌بینی نیست  بلکه هر روز از طریق دستگاهی به نام ایستگاه جو بالا این پدیده اندازه‌گیری می‌شود و  امروز در سطح خوزستان وارونگی هوا وجود ندارد.

کوروش بهادری اذعان داشت: وارونگی هوا همیشه وجود دارد اما ارتفاع آن مهم‌است زیرا هرچه ارتفاع وارونگی کاهش یابد  میزان آلودگی جو بیشتر و هوا ناسالم می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای امروز اهواز نسبت به روز گذشته 4 درجه افزایش  داشت، بیان‌کرد:در طول شبانه‌روز گذشته رامهرمز با 18 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 6 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنکترین نقاط استان بودند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.