حمایت صندوق پژوهشگران از طرح های کاربردی و ایده های نو / اساسنامه حمایت از پژوهشگران با هدف توسعه علم و فناوری تدوین شد

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: اساسنامه حمایت از پژوهشگران در جهت توسعه علم و فناوری تدوین و این صندوق از طرح‌های کاربردی نخبگان جوان حمایت می‌کند.

حمایت صندوق پژوهشگران از طرح های کاربردی و ایده های نو / اساسنامه حمایت از پژوهشگران با هدف توسعه علم و فناوری تدوین شدضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اساسنامه بنیاد علم ایران در جهت حمایت از پژوهش‌های نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: بنیاد علم ایران در جهت توسعه علم و فناوری و تحقق اهداف اسناد بالا دستی محققان و پژوهشگران نخبه دانشگاهی را مورد حمایت مالی و کاری قرار می‌دهد و برای اینکه این کمک‌ها در چارچوب قانون و به صورت هدفمند صورت بگیرد اساسنامه ای در همین زمینه تدوین شده است.

وی بیان کرد: اولویت‌های تحقیقاتی به وسیله سازمان‌ها، وزارتخانه، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و شخصیت‌های علمی تعیین می‌شود و پژوهشگران با توجه به این اولویت‌ها از حمایت مالی و حتی تجهیزاتی بهره می برند.

ضرغام ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران با هدف ارتقای سطح علمی و افزایش پژوهش در بین جوانان خلاق از آنها در جهت تبدیل علم به ثروتشان و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی حمایت ویژه‌ای به روش‌های مختلف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه افراد مختلف با ارسال طرح‌های خود به بنیاد علم ایران از چگونگی حمایت و بسته های تشویقی مطلع می‌شوند، افزود: جوانان نخبه ایده‌های خود را می‌توانند از طریق سازمان‌های مختلف و مراکز آموزش عالی به بنیاد علم ایران ارسال کنند و طرح‌های آنها پس از بررسی‌های لازم به وسیله کارگروه های مختلف علمی در صندوق حمایت از پژوهشگران بررسی و پس از تصویب و تایید نهایی این افراد در جهت انجام پروژه‌ها و پرداخت هزینه ها حمایت مالی می‌شوند.

رییس بنیاد علم ایران تاکید کرد: بر طبق برنامه زمان بندی شده در هر کارگروه یک ناظر بر روی طرح‌های مختلف وجود دارد تا با بررسی مقالات و تحقیقات نخبگان جوان دانشگاهی میزان و نوع حمایت از این افراد تعیین شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلف دانشگاهی شامل ساخت محصول، اختراع، تألیف کتاب و نگارش مقاله است و هرگونه کمک مالی به وسیله این بنیاد صورت می‌گیرد تا مرزهای دانش در بین جوانان گسترش یابد.

ضرغام عنوان کرد: طرح‌هایی که خروجی بهتری داشته باشد بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد و در همین زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و حتی محلی برای استقرار شرکت‌های مختلف دانشگاهی اختصاص داده می‌شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران ادامه داد: طرح‌هایی که برای جامعه مفید و نتایجش قابل استفاده باشد همه آنها بر روی یک سایت مجازی صندوق پژوهشگران بارگذاری می‌شود تا افراد با مراجعه به این سایت نتایج بررسی کمیته های تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این صندوق تسهیلات مناسبی را در جهت ارتقاء سطح دانش و فناوری شدن ایده ها در اختیار نخبگان جوان و استادان و پژوهشگران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار