داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، اظهار داشت: این نوع ارزشیابی کار علمی بوده در بسیاری از کشورهای دنیا اجرایی میشود و اکنون در آموزش و پرورش کشور با استفاده از تجربیات س ایر کشورها به آن میپردازند.
وی ادامه داد: باید زیر ساختهای لازم برای چنین طرحهای ایجاد شود تا با اشراف و احاطه کامل و متناسب با شرایط دانش آموزان برای آنها ایجاد شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح و بر طرف شدن نواقص آن باید ارزیابی کامل و دقیقی در خصوص این طرح انجام شده و ابعاد مختلف آن را بدانیم.
محمدی بیان کرد: قبل از پیاده سازی این طرح باید مدیران، معلمان و مسئولان آموزشی اطلاع کامل از این طرح پیدا میکردند و جوانب کار سنجیده میشد.
وی با اشاره به اینکه نا رسایی موجود در ارزشیابی توصیفی مربوط به اجرای آن است، گفت: اصل طرح مثبت بوده اما نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
محمدی یادآور شد: با توجه به اجرای این طرح در مدارس کشور باید آسیب شناسی برای آن انجام شده و برای نارسایی های موجود تصمیم گیری لازم اتخاذ شود.
انتهای پیام/