معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر امسال ۹ هزار و ۱۱ تن میگو تولید کردند که ۸۰ درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

۸۰ درصد میگوی پرورشی صادر شد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صغری اشرف با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های  استان ساحلی بوشهر آبزی‌پروری است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه آبزی‌ پروری طرح‌های مهمی در این حوزه تدوین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه شش هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو آماده سازی شده افزود: امسال 3 هزار و 800 هکتار از این اراضی برای پرورش میگو مجهز شد که 812 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی این اراضی ذخیره سازی شد.

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه پرورش دهندگان استان بوشهر بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور تولید می‌کنند خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر امسال 9هزار و 11 تن میگو  تولید کردند که 80 درصد آن پس از عمل‌آوری و فرآوری صادر شد.

اشرف از فعالیت 10 سایت پرورش میگو در استان بوشهر خبرداد و افزود: این میزان میگوی تولیدی در 10 سایت پرورشی استحصال شد که نسبت به سال قبل 800 تن افزایش دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت پرورش دهندگان میگوی پرورشی در 230 مزرعه ساحلی صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر بیش از 4 هزار نفر بصور مستقیم فعالیت می‌کنند که نقش مهم این صنعت در عرصه صادرات، تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد.

معاون تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت پرورش دهندگان میگو از اواخر فروردین آغاز می‌شود گفت: برای سال آینده 4 هزار و 200 هکتار سطح مفید اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

اشرف از افزایش مزارع پرورش میگوی پرورشی استان بوشهر خبرداد و افزود: مزارع پرورش میگو در استان بوشهر از 230 مزرعه برای سال آینده به 250 مزرعه افزایش می‌یابد و این در حالی است که تولید میگو در این مزارع 13 هزار تن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی 1.1 میلیارد قطعه بچه میگو در 12 مرکز تکثیر آبزیان استان بوشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.