دادستان زاهدان گفت:استفاده از توان ریش‌سفیدان، ظرفیتی بزرگ برای حل اختلافات طایفه‌ای است.

استفاده از توان ریش‌سفیدان، ظرفیتی بزرگ برای حل اختلافات طایفه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،   دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: توان بزرگان و ریش‌سفیدان به عنوان ظرفیتی بزرگ برای حل اختلافات طایفه‌ای است.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد در  دیدار خود با ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان، افزود: مردمان این استان، مردمانی فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات هستند و بنده نیز برای برای جهاد و خدمت شبانه‌روزی به این استان آمده‌ام.

وی گفت: مهم‌ترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم زیرا قاضی باید مجتهد باشد و اگر مجتهد نیست با اجازه رهبری اذن پیدا می‌کند تا در امور مردم قضاوت کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: امروز دوران خشونت و جاهلیت تمام شده و وقتی کسی با سلاح اقدام به قتل افراد بی‌گناه می‌کند با توجه به فضای رسانه ای عصر امروز، خبر آن در ابعاد مختلف منتشر و  این خود بر ایجاد ناامنی می‌افزاید.

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی نظیر درگیری‌های طایفه‌ای موجب از بین رفتن سرمایه و فرار سرمایه‌گذار از استان خواهد شد، گفت: امروز باید از توان و ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف نهایت استفاده را داشته باشیم و پرونده‌ها را با استفاده از حضور این افراد تاثیرگذار حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار