کارگاه یک روزه ادغام بیماری های غیرواگیر در نظام شبکه برای مدیران،مسئولان و کارشناسان مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون فنی مرکز بهداشت استان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به تغییر الگو و سبک زندگی و رو به صنعتی رفتن جوامع محلی و بومی، الگوی بیماری و مرگ و میر نیز در کشور و دنیا تغییر کرده و امروزه حدود 87 درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

محمدرضا قلعه گلاب افزود: با توجه به بالارفتن شاخص امید به زندگی در کشورهای توسعه یافته و ایران و رو به پیری رفتن جمعیت کشور، مراقبت از افراد30 تا 70 سال مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر الگوهای زندگی و مرگ ومیرها، سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت باید توجه ویژه ای به این تغییر الگوها کرده و خدمات خاص این گروه جمعیتی را در دستور کار قرار دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به ادغام بیماری های غیرواگیر در نظام شبکه ای کشور، استان ما نیز در حال اجرای کامل برنامه ادغام در سطح کشور است و این کارگاه نیز به منظور توجیه و آشنایی کارشناسان فنی مرکز بهداشت استان برگزار شد.

قلعه گلاب افزود: این آموزش ها باید به صورت آبشاری تا سطوح محیطی به بهترین نحو ادامه داده شود. 



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.