کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان چالدران با حضور فرماندار،مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان،اعضای این کارگروه و جمعی از فعالان بخش خصوصی در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فرماندار چالدران در این جلسه با اشاره به هدف دولت تدبیر و امید در جهت محرومیت زدائی و ایجاد توسعه پایدار در این منطقه گفت: توسعه پایدار با تلاشهای دولت در شهرستان اتفاق افتاده و مردم با توجه به تدریجی و زمان بر بودن، آن را در آینده احساس خواهند کرد.

فرماندار چالدران با اعلام نارضايتي از عملكرد كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري تأكيد كرد:اين كارگروه بايد در راستاي اشتغال زايي فعال باشد و حمایت از تسهیلات خود اشتغالی شهرستان با رعایت توجیه های اقتصادی از جمله مواردی است که باید مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط مورد توجه خود قرار دهند.

حسين زاده با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان اظهار داشت:می طلبد که مسئولین ادارات و بانک ها نیز با توان بیشتر حامی ایجاد اشتغال بوده و با احساس مسئولیت در این بخش آن را بعنوان یک تکلیف احساس کنند

وي با اشاره به پتانسيل هاي كشاورزي ، دامپروري و صنایع تبدیلی در خصوص حمایت جدی دولت از واحدهای تولیدی ،خدماتی و اشتغال زا با اعطای تسهیلات لازم تاکید داشتند . و هدف اصلی دولت در چالدران را ایجاد و حمایت از کارگاههای کوچک تولیدی و صنايع تبديلي دانست و افزود:این کارگاههای تولیدی زیربنای توسعه پایدار در شهرستان را ایجاد خواهند کرد.

غفارپور مدیر کل اقتصاد و دارایی و رئيس كميته راهبردي سرمايه گذاري خارجي استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه یکی از اهداف تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری در شهرستان ها را احصاء الویت ها، زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک شهرستان ها عنوان کرد و افزود: معرفی قابلیت ها و توانمندی های سرمایه گذاری هر شهرستان از دیگر اهداف تشکیل کمیته راهبری در شهرستان می باشد.
غفار پور رئيس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اذربایجان غربی با اشاره به اهم الویتها واقدامات انجام شده توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اذربایجان غربی اظهار داشت: شناسایی لکه های سرمایه گذاری استان با مساعدت دستگاه های اجرایی، تشکیل پنجره واحد سرمايه گذاري ، راه اندازي فضاي مجازی براي ثبت و انجام تشريفات اداري متمركز سرمايه گذاران در آینده نزدیک و احصا مشوق های جذب سرمایه گذاری در سه حوزه سرزمین اصلی، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی از جمله الویتها واقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اذربایجان غربی می باشد.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.