مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مشاهده 14 قطعه غاز پیشانی سفید در تالاب گندمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی با اشاره به زمستان گذرانی 130 هزار پرنده مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون 14 قطعه از گونه کمیاب و در خطر انقراض غاز پیشانی سفید در تالاب بین المللی گندمان مشاهده و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته پس از حدود 30 سال تنها یک قطعه غاز پیشانی سفید کوچک در این تالاب مشاهده شده بود افزود: تعداد این پرنده مهاجر در سطح جهان کاهش چشمگیری داشته و در فهرست گونه های در حال انقراض قرار گرفته است.

احمدی اضافه کرد: غاز پیشانی سفید از خانواده اردک ها، با طول 53 تا 65 سانتی متر، منقار کوچک و دارای رنگ سفیدی در پیشانی می باشد.

گفتنی است: تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار وسعت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.  

این تالاب از 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه های جانوری کشور برای  اسکان دائم پرندگان بومی و تخمگذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ 1352» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار