بیرجند؛

افزایش ضریب ایمنی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند

مدیرکل فرودگاه ‌های خراسان جنوبی از افزایش ضریب ایمنی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛هادی سلامی مدیرکل فرودگاه ‌های خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از طرح‌های فرودگاه بیرجند از اتمام پروژه‌های کانال میانی باند،فاز نخست استریپ‌سازی و جاده دسترسی VOR با هدف افزایش ایمنی در فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها ضریب ایمنی در این فرودگاه افزایش می‌یابد.

وی افزود: مقوله ایمنی در صدر اقدامات در صنعت فرودگاهی قرار دارد که رعایت آن‌ها به افزایش استانداردها و اطمینان خاطر مردم می‌انجامد.

هادی سلامی گفت: سال گذشته دستگاه کمک ناوبری VOR فرودگاه بیرجند نصب و راه ‌اندازی شد اما جاده دسترسی به آن خاکی بود که اخیرا با صرف 55 میلیون تومان اعتبار در دو ماه این جاده 600 متری بر اساس استانداردها و علایم ایمنی آسفالت و خط‌کشی شد.

مدیرکل فرودگاه ‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کانال میانی باند فرودگاه بیرجند به آب‌های فصلی اختصاص دارد،افزود: این کانال در 85 متری باند 28 بیرجند قرار داشت که در عملیاتی به فاصله 120 متری باند انتقال یافت تا افزایش ایمنی در هنگام خروج هواپیما از باند را تأمین کند.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 50 میلیون تومان در دو ماه انجام شد،اظهار کرد: البته این کانال از بخش دیگر باند عبور می‌کند که با تخصیص اعتبار در سال آینده جابه‌جا خواهد شد.

سلامی درباره اجرای پروژه استریپ‌سازی فرودگاه بیرجند گفت:این پروژه در سه فاز دیده شده است که براساس اولویت یکی از فازهای آن اجرا شد.

وی افزود: استریپ‌سازی شامل خاکبرداری، شیب‌بندی و ریگلاژ کناره‌های باند 28 فرودگاه می‌شود و از محل نصب دستگاه VOR آغاز شده و تا ابتدای باند ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: این پروژه در 6 ماه و صرف 200 میلیون تومان اعتبار انجام شده و فازهای بعدی با تخصیص بودجه حداقل 600 میلیون تومانی در سال آینده اجرا می شود.

سلامی با بیان اینکه پیگیر أخذ گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه بیرجند هستیم، افزود: از ملزومات و پیش‌نیازهای آن اجرای این پروژه‌ها برای ارتقای ایمنی در فرودگاه است.

وی گفت: در حقیقت معتقدم اقدامات ایمنی و افزایش آن نتایج پیشگیرانه به همراه دارد به این معنا که صرف هزینه و تخصیص اعتبار برای افزایش ایمنی مانع از صرف هزینه‌های گزاف در هنگام بروز مخاطرات می‌شود و همزمان اطمینان مردم از صنعت هوانوردی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.