قم؛

همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن در قم برگزار می شود

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن با حضور هزاران تن از استادان و طلبه های حوزه های علمیه سراسر کشور، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در قم برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام والمسلمین رجبی روز یکشنبه گفت: همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن لبیکی به فرمایش های رهبر معظم انقلاب و تاکید فراوان معظم له بر مساله انقلابی ماندن حوزه به عنوان یکی از رکن های مهم نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه باید کارهای کارشناسی شده، منسجم و عملیاتی صورت پذیرد؛ چراکه تنها در این صورت می توان در برابر توطئه دشمنان برای مقابله با انقلابی ماندن حوزه های علمیه ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: حوزه در مسیر انقلابی ماندن، باید به دنبال شناخت عوامل آسیب زا و نقاط ضعف باشد و سپس با کارشناسی لازم در مقام عمل، تدبیرهای لازم را به کار گیرد.

رجبی گفت: باید تفکر انقلابی در حوزه به مرحله رشد و بلوغ برسد و منش انقلابی حاصل از اندیشه در آن فراگیر شود تا حوزه های علمیه انرژی انقلابی گری را از خود منتشر کنند.
 
وی با اشاره به این که همایش حوزه انقلابی به منظور پاسخگویی به بیانات رهبرمعظم انقلاب و هم چنین سازماندهی حوزویان انقلابی ترتیب می یابد، ادامه داد: در این همایش از افراد فعال و کارشناسی که برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه تلاش می کنند، دعوت شده است تا همکاری و هم افزایی میان این افراد برای گسترش اندیشه های انقلاب اسلامی در حوزه ها، تقویت شود.

وی بیان کرد: همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن تنها نقطه آغازی است و این مسیر باید با رصد آسیب ها و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها در سطح حوزه های علمیه سراسر کشور امتداد داشته باشد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که در این همایش چهار کمیسیون به صورت کارشناسی ابعاد مختلف و راهکارهای انقلابی ماندن حوزه ها را مورد توجه قرار می دهند، گفت: کمیسیون مفهوم حوزه انقلابی در اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به منظور جلوگیری از خطر تحریف مبانی، مولفه های حوزه انقلابی را از دیدگاه صاحب نظران اصلی نظام مورد بررسی قرار می دهد؛ کمیسیون حوزه انقلابی به معرفی مبانی مستحکم حوزه انقلابی بر اساس ارزش های دینی و انقلابی همچون ولایت فقیه و استکبار ستیزی می پردازد.
 
وی ادامه داد: کمیسیون شناخت آسیب های حوزه انقلابی، توطئه های دشمنان را در این بخش رصد می کند و راهکارهای مقابله با آن را ارائه می دهد و در نهایت کمیسیون راهکارهای انقلابی ماندن حوزه به مساله تقویت تفکر و ارزش های انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه تاکید دارد تا اندیشه های مبتی بر نظام اسلامی در میان حوزویان تقویت شود.

رجبی با اشاره به این که در نظام اسلامی حوزویان پیام های ولی فقیه را به مردم منتقل می کنند، گفت: در فتنه 88 اگر حضور به هنگام مردم نبود معلوم نبود چه حوادثی پیش می آمد، حوزه انقلابی می تواند مردم را به حضور به موقع در صحنه فرابخواند، حوزویان باید در سراسر کشور حضور داشته باشند و ارزش های انقلاب اسلامی را در جامعه زنده نگاه دارند.

وی افزود: پرورش استادان و نخبگان فرهنگی که حفاظت از انقلاب اسلامی و نشر ارزش های آن را وظیفه خود می دانند باید در اولویت برنامه های حوزه های علمیه سراسر کشور باشد.
وی ادامه داد: در روز نخست همایش کمیسیون های تخصصی با حضور میهمانان برگزار و دستاوردهای آن در همایش عمومی ارائه می شود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در روز دوم و اصلی همایش، برنامه ها با حضور هزاران تن از افراد حوزوی، از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه با سخنرانی آیات  نوری همدانی از مراجع تقلید، اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مصلی قدس شهر مقدس قم برگزار می شود و تا ساعت 17 با سخنرانی آیات  کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه می یابد.

وی افزود: در این همایش در کنار سازمان دهی افراد شرکت کننده، بسته های فرهنگی متنوعی نیز برای ارائه به میهمانان آماده شده و تصمیم گیری شده است تا دبیرخانه حوزه انقلابی در طول سال و در ادامه این همایش ملی، همایش های مختلفی را در سراسر کشور برگزار کند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار