سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از کارخانه اگریزون ( تولید کود هیومیک اسید )، بازدید کرد.

بازدید سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان از کارخانه اگریزونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  حسینی نژاد  سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به همراه معاون امور صنایع و معاون برنامه ریزی سازمان با حضور در کارخانه اگریزون ( تولید کود هیومیک اسید )، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

مدیر شرکت اگریزون در این بازدید با تشریح کارهای انجام شده در مراحل مختلف کارخانه گفت: کود هیرمیک اسید از ذغالسنگ نارس ( لئوناردیت ) طی چند مرحله به دست می آید و قبل استفاده برای هر نوع گیاهی است.

بابک اسماعیلی با بیان اینکه کود هیرمیک اسید یک محصول با بازار گسترده داخلی و صادراتی می باشد، افزود: این محصول در حوزه آنتی استرس های گیاهی طبقه بندی می شود  و گیاه را از سرمازدگی و گرمازدگی محافظت می کند.

وی کاهش مواد مضر خاک برای کشاورزی، افزایش و رشد ریشه گیاهان، کاهش مصرف آب در کشاورزی و استفاده در آبیاری قطره ای را از دیگر نکات مثبت این محصول دانش بنیان دانست.

امروزه استفاده از کودهای شیمیایی به دلیل آثار مخرب و زیانبار آنها بر روی محیط زیست در حال منسوخ شدن است به همین دلیل هیومیک اسید در سراسر جهان مورد توجه خاص قرار گرفته و در صنعت و کشاورزی کاربردهای متنوع و وسیعی دارد.

سازگاری با محیط زیست و فقدان نگرانی از آلوده شدن آب‌های سطحی و زیرزمینی، صرفه‌جویی در حدود 25 تا 70 درصد استفاده از کودهای شیمیایی فسفاته و ازته و کاهش هزینه‌ها، قابلیت استفاده درکشت‌های ارگانیک (هیدروپنیک) و همچنین مقاومت به شوری کم آبی و سرما در گیاه، منسوخ افزایش مقاومت نسبت به بیما ری‌ها در نتیجه کاهش مصرف سموم و استفاده از علف کشهای بسیار گران، افزایش تولید محصولات کشاورزی به مقدار 30 تا 50 درصد، احیای توازن در خاک‌هایی که قبلاً بطور نامناسب کوددهی شده‌اند و کاهش سمیّت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک از نکات مثبت استفاده از این نوع کود می باشد.

حضور در واحدهای صنعتی و معدنی و بررسی مسائل و مشکلات واحدها از برنامه های اصلی مهندس حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در دوره مدیریت جدید است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار