نخستین گروه از زندانیان حزب اسلامی حکمتیار این هفته قرار بود از زندان‌های افغانستان آزاد شوند اما سخنگوی این حزب از عملی نشدن این تعهد از سوی حکومت وحدت ملی خبر می‌دهد.

هیچ زندانی حزب اسلامی توسط دولت افغانستان آزاد نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «حشمت الله ارشد» سخنگوی حزب اسلامی افغانستان، اعلام کرد: حکومت افغانستان تاکنون یک زندانی سیاسی این حزب را هم از زندان آزاد نکرده‌ است.

 وی به رادیو آزادی گفت: فهرست 500 نفری چندی قبل کمیسیون اجرای توافقنامه صلح میان این حزب و دولت کابل نهایی شده بود.

ارشد ادامه داد که این کمیسیون اعلام کرده بود که پرونده 100 نفر بررسی شده است بنابراین در همین هفته باید آزاد می‌شدند اما متأسفانه هنوز آزاد نشده‌اند.

«محمد امین کریم» نماینده حزب اسلامی حکمتیار در کمیته مشترک اجرای توافقنامه صلح دولت کابل و این حزب، چند روز قبل گفته بود که اولین گروه زندانیان حزب اسلامی در آینده نزدیک از زندان‌های افغانستان آزاد خواهد شد.

سخنگوی حزب اسلامی چندی قبل نیز گفته بود که اقدامات حکومت وحدت ملی در بخش اجرای توافقنامه صلح کُند است و موجب نارضایتی تعداد زیادی از سران این حزب شده است.

وی اعلام کرده بود که اقدامات حکومت افغانستان در بخش اجرای توافقنامه صلح جدی نبوده ‎است.

حدود چهار ماه قبل حکومت افغانستان توافقنامه صلح را با حزب اسلامی حکمتیار امضا کرد که براساس آن زندانیان سیاسی این حزب باید از زندان‌های افغانستان آزاد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار