اهواز؛

فعالیت 5 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اوتیسم در خوزستان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان از فعالیت پنج مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی اوتیسم در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامعلی جعفری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: 5مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی اوتیسم در استان وجود دارد که در شهرستان‌ اهواز دو مرکز، شهرستان‌های اندیمشک، شوشتر و ماهشهر هر‌کدام یک مرکز تحت نظارت بهزیستی آموزش‌های تخصصی توانبخشی را به کودکان دارای اختلال اوتیسم و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: بیماری اوتیسم اختلالی است که رشد و گسترش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی و شیوه تفکر فرد را مختل می‌کند و تشخیص این اختلال در سال‌های اولیه زندگی اهمیت فراوانی دارد، علائم این اختلال از 18 ماهگی بروز می‌کند و معمولا در 24 ماهگی به بعد قابل تشخیص است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان توضیح داد: برنامه غربال، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم از دی‌ماه 95 با هدف بستر‌سازی آموزشی و تقویت بنیه علمی مربیان و متخصصان مراکز غیر دولتی روزانه اوتیسم سراسر کشور و آماده‌سازی آنها برای اجرای برنامه مذکور توسط سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

جعفری تصریح کرد: از  دی‌ ماه سال جاری این برنامه به‌طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد و  کارگاه مربوط به این امر با هدف بازآموزی مربیان و متخصصان مراکز روزانه اوتیسم تحت نظارت و با حضور دکتر علی صمدی  متخصص اختلالات عصبی و رشدی و مجری آزمون‌های تشخیصی در کشور به عنوان مدرس برگزار شده است.

وی عنوان داشت: در این کارگاه به تمام کارشناسانی که طبق آزمون‌های قبلی فیلم‌های اجرایی نمونه از اجرای آزمون‌های تشخیص اوتیسم رابرای بررسی و تایید اجرای مطلوب و علمی ارسال کرده بودند و اجرای آنها تایید شده بود از سوی سازمان بهزیستی کشور مجوز اجرای آزمون تشخیص اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.