استاد زبان و ادبیات فارسی گفت:بر گنج‌های گران در ایران راه می‌سپاریم،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: به آواز بلند می‌گویم ما گنج بانانی ناسپاس و ناخویشتن شناس هستیم که بر گنج‌های گران در ایران راه می‌سپاریم، بی آنکه نگاهی به زیر پای خود بیفکنیم.

پروفسور میرجلال الدین کزازی گفت: این جشنواره ایران را بار دیگر فرایاد ما آورد و هر چه در این جشنواره بود زیبایی و دل‌آرایی و شور و شفتگی بود.

کزازی تصریح کرد: پروا ندارم که بگویم این جشنواره که تیره‌های ایرانی در کرمانشاه به نمایش درآوردند، اگر در نیویورک یا در بزرگترین تالارهای کشورهای اروپایی نمایش داده شود، هنگامه‌ای هنری برخواهد انگیخت.

این استاد زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: ما چه بیهوده مردمانیم که هزاران گنج در آستین فرهنگ خویش داریم، اما دستی نمی‌افشانیم که پاره ای از این گنجینه‌ها از این آستین بیرون بریزد و این جشنواره جنباندن این آستین بود.

کزازی افزود: ایران در چشم من هم گوشه‌هایی ناشناخته دارد و در این سه روز توانستیم ایران رنگارنگ و ساناسان را ببینیم و این جشنواره بازتابی از فرهنگ و هنر ایران بود.

وی تاکید کرد: این جشنواره پیامی نغز داشت و آن پیام همبستگی و ایرانی بودن و به ایران اندیشیدن است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جشنواره بین المللی اقوام تنها جشنواره ای هنری نبود، بلکه جشنواره ایران بود. آن هم نه همه ایران و پرتویی از آن گنج ها در این جشنواره نمایش داده شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاهی ، گناباد ، گران ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.