عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان دیروز با والتر هسمن، سفیر آلمان درکابل دیدار کرده و دو طرف در مورد همکاری های دو جانبه و تعهد جامعه جهانی به حمایت از نیروهای امنیتی افغان گفتگو کردند.

دیدار عبدالله عبدالله با سفیر آلمان و تاکید بر حمایت جامعه جهانی از نیروهای امنیتی افغانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که در این ملاقات، اوضاع امنیتی و سیاسی٬ روابط منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی افغانستان به بحث گرفته شد و از نقش نیروهای امنیتی افغان در مقابله با گروه‌های تروریستی قدردانی صورت گرفت.

گفته شده آقای عبدالله با امتنان از کمک‌های همه جانبه جامعه جهانی، به ویژه جمهوری فدرال آلمان به دولت و مردم افغانستان، پروژه‌های این کشور در افغانستان را مهم، موثر و مفید عنوان کرده است.

همچنان والتر هسمن سفیر آلمان در افغانستان به حمایت کشورش از دولت افغانستان تاکید کرد.

او در حالی‌که فعالیت گروه‌های هراس افگن را تهدیدی برای تمام جهان عنوان کرده، گفته که جامعه جهانی هم‌چنان به حمایت‌های همه‌جانبۀ خویش از دولت و نیروهای امنیتی افغان متعهد می ‌مانَد.

طبق یک خبرنامه دیگر آقای عبدالله روز گذشته با منپریت وهرا سفیر جمهوری هند در کابل نیز دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس خبرنامه، محور اصلی این گفتگو را بحران نا امنی و تاثیرات و پیامدهای آن در افغانستان و منطقه، تاکید بر دوام حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از دولت و مردم افغانستان، فراهم سازی زمینه‌های رشد و توسعه و گسترش ساخت و ساز پروژه‌های زیربنایی و ایجاد اشتغال، تشکیل می ‌داد.

رییس اجرایی درهمین‌حال، یگانه راه برای مقابله با گروه‌های افراطی را هماهنگی کشورهای منطقه برای سرکوبی تروریستان عنوان کرده و گفته که تروریسم پدیده جهانی است و برای مقابله با آن، به همکاری همه جانبه جامعه جهانی نیاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار