اهواز؛

بررسی زيستگاه سمندر امپراطور

زيستگاه سمندر امپراطور در شهرستان اندیکا مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا با بیان این مطلب گفت: هدف از بررسی، شناسایی وضعیت فعلی این گونه با ارزش به منظوربرنامه ریزی فعالیتهای حمایتی می باشد. زیستگاه این گونه در ارتفاع 260 متری از سطح دریا می باشد همچنین منطقه سنگلاخی و دارای پوشش جنگلی بنه و کلخنگ می باشد. سمندر امپراطور دوزیست دم دار با طولی حدود 13 سانتی متر، از گونه های نادر جانوری است.

وی افزود:تشخیص جنسیت این حیوانات از روی زایده برآمده در بخش زیرین بدن مشخص می شود که فقط جنس نر دارای این زایده است البته این تفاوت فقط در فصل جفت گیری بارز و قابل رویت است اما در مواقعی غیر از فصل جفتگیری تشخیص دادن جنسیت این حیوانات کاری بسیار دشوار است و تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

طی پایش و بازدیدهای بعمل آمده توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا، زیستگاه جدیدی از گونه در خطر انقراض و دارای اهمیت سمندر امپراطور در منطقه دز اسد خان  واقع در شمال غرب شهر قلعه خواجه شناسایی شد.

محدودیت پراکنش زیستگاهی سمندر امپراطور و وضعیت جمعیتی آن در کنار سایر عوامل آسیب زننده موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده است.

 انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.