معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از افتتاح مراکز رفاهی و آموزشی در ماطق محروم در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: دهه فجر برای عموم مردم یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه است ولی برای دانش آموزان در این سنین اهمیت بسیاری دارد. 

وی ادامه داد: دهه فجر برای دانش آموزان باید خاطره شیرین از خود بر جای بگذارد و با توجه به بازده زمانی با استعدادهای نهفته و ظرفیت های دانش آموزان آمیخته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه های دهه فجر تصریح کرد: تجدید میثاق دانش آموزان، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش با بنیانگذار انقلاب در ۱۸ بهمن ماه، اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در تمامی استان ها از برنامه های این دهه است.

فیض بیان کرد: نواختن زنگ انقلاب همزمان با ورود امام خمینی به میهن اسلامی در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در روز ۱۲ بهمن در همه مدارس کشور با حضور معاونان و مسئولان کشوری، حضور پررنگ و تاثیر گذار فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه روز پانزدهم بهمن ماه، راهپیمایی یکپارچه 2 هزار و 200نفری ورزشکاران نوجوان و دانش آموزان در یوم الله ۲۲ بهمن در تهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری میهمانی لاله ها، برگزاری پرسش و پاسخ در خصوص انقلاب یکی دیگر از برنامه های این معاونت در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: برگزاری اردوهای دهه فجر در زمینه علمی و صنعتی، بازدید از موزه عبرت در تهران و برپایی نمایشگاه های موزه عبرت در استانها یکی دیگر از برنامه های ما در این ایام است.

وی بیان کرد: استفاده از زنگ انشا در مدارس با موضوع انقلاب، تشکیل تشکل های دانش آموزی با اهداف مشترک و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از این برنامه هاست.

فیض یادآورشد: ما در سطح آموزش و پرورش برای رسیدگی به مناطق محروم در حوزه های عشایری برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است و همچنین ۵ پروژه کلنگ زنی آموزشی در مناطق محروم استان کرمان،۳پروژه باسازی و نوسازی مدارس و افتتاح مراکز رفاهی در استان خوزستان و ۴ پروژه در آذربایجان از دیگر برنامه های ما در دهه فجر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار