رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر گفت: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه برای توسعه همان‌جا هزینه می‌شود.

زکات جمع‌آوری شده برای توسعه همان‌ منطقه هزینه می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدباقر موسوی‌نژاد ظهر دوشنبه در همایش زکات بخش بردخون اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در هر شهر یا منطقه برای توسعه همان منطقه یا شهر هزینه می شود و افراد نیازمند از آن بهره مند خواهند شد.

وی با تشریح وظایف ستاد زکات استان افزود: به منظور ساماندهی زکات، شورای زکات در کشور تشکیل شد که کمیته امداد نیز مسئول جمع آوری زکات در شهرها و روستاها معرفی شد تا زکات جمع آوری شده بر اساس مسائل شرعی و قانونی مصرف شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در بحث زکات چند محور را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: تجمیع زکات و درآمدها باعث انجام کارهای بزرگ می‌شود تا نیازهای جامعه بر اساس نیازها و اولویت بندی رفع شود و بدون توجه به نیازهای غیرضروری به مدیریت هزینه و هم افزایی بپردازیم.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر که در جمع مسئولان، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاها سخن می‌گفت، ادامه داد: در کنار کمیته امداد قرار بگیرید و با وجود محدودیت اعتباری و امکانات به یاری محرومان بشتابید و ضمن اعتمادسازی مردم را به پرداخت زکات واجب و مستحب تشویق کنید.

وی خاطرنشان کرد: با جمع آوری زکات می توان فعالیت‌های گسترده و ماندگاری را انجام داد که مایه خدمات فراوانی باشد و خانواده‌های زیادی را برای زندگی بهتر یاری رساند.

در ادامه از مؤدیان و دست اندرکاران زکات بردخون با تقدیم هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.