گیلان؛

به کارگیری فناوری نوین برای حفاظت از جنگل ها

به کارگیری از فناوری نوین حفاظت الکترونیکی از جنگل ها راهکاری برای حفاظت از عرصه های جنگلی و جلوگیری از قاچاق چوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس کل دادگستری گیلان امروز در نشست شورای حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در رشت گفت: برای حفاظت از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی با توجه به اهمیتی که برای استان و کشور دارد باید تلاش ها با اولویت بندی و همفکری همه دستگاه ها اجرایی شود.

احمد سیاوش پور افزود: در این راستا بهره گیری از ابزارهای نوین حفاظت الکترونیک شامل پهباد برای تصویربرداری هوایی از جنگل بسیار اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید با تخصیص اعتبارات لازم به مدیران گیلان برای حفاظت از جنگل ها و جلوگیری از قاچاق چوب کمک کنند.

رییس کل دادگستری با قدردانی از عملکرد دستگاه ها برای پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب بیان کرد: علاوه بر فعالیت های در حال انجام برای مقابله با قاچاق چوب، تلاش ها باید برای نگهداری از جنگل و عرصه های جنگلی با مشارکت مردم نیز متمرکز شود.

لزوم به کارگیری فناوری های نوین، اجرای طرح تنفس جنگل، تامین به موقع حقوق ماموران حفاظت و پشتیبانی حقوقی هرچه بیشتر از آنان تقویت پاسگاه های حفاظتی در مناطق قاچاق چوب مشخص کردن محدوده طرح های حفاظتی با توجه به گستردگی این طرح ها، افزایش امکانات و بودجه حفاظت از منابع طبیعی از پیشنهادهای مدیران کل بازرسی، منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی و مسئولان انتظامی و نظارتی و امنیتی شرکت کننده در این نشست مطرح و بررسی شد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.