اردبیل؛

اردبیل ظرفیت اعزام 21 هزار نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی کشور را دارد

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت اعزام 21 هزار نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، سید شفیع حسینی با اشاره به اینکه استان اردبیل از ظرفیت 21 هزار نفری دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی کشور را دارد، افزود: امیدواری با حمایت‌های انجام شده ازسوی نهادهای فرهنگی در آینده شاهد افزایش اعزام‌های راهیان نور دانش‌‌آموزی از این ظرفیت‌های دانش‌آموزی استان اردبیل باشیم.

وی اعزام راهیان نور دانش‌آموزی را برای آینده دانش‌آموزان و جامعه مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: باید با همکاری و مشارکت اولیاء و مربیان و نهادهای فرهنگی این رویداد بزرگ تربیتی و فرهنگی راهیان نور در جامعه و مدارس استان فرهنگ‌سازی شود.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از سهمیه 13 هزار نفری اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور، 9 هزار و 510 نفر در مرحله اول به مناطق شمال غرب کشور اعزام شدند.

حسینی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان اردبیل توانستند نظر خانواده‌ها در امر مشارکت و همکاری در اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور کشوری به خود جلب کنند، افزود: مشارکت خانواده دراین امر یک مهم تلقی می‌شود و مربیان و مدیران مدارس نیز می‌توانند در مشارکت و همکاری آنان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه راهیان نور دانش‌آموزی باید مدرسه محور باشد،یادآور شد: 50 درصد هزینه‌های ایاب و ذهاب را باید دانش‌آموزان پرداخت کنند نه آموزش و پرورش که باید این در مدارس استان توسط مربیان و مدیران مدارس فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور به مدت 5 روز از نزدیک با دستاوردهای دفاع مقدس و شهدا آشنا می‌شوند، تصریح کرد: دانش‌آموزان دختر در قالب 24 دستگاه اتوبوس از نهم بهمن ماه و دانش‌آموزان پسر در قالب 70 دستگاه اتوبوس از 15 بهمن ماه سال جاری به مناطق شمال غرب کشور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.