رئیس‌جمهور افغانستان در تشییع جنازه سیداحمد گیلانی گفت: وی برای تامین صلح کاری را به سرانجام رساند که سال‌ها قبل آغاز شده بود.

سیداحمد گیلانی صلح با حزب اسلامی حکمتیار را به سرانجام رساند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پیکر رئیس شورای عالی صلح افغانستان امروز در ولایت شرقی ننگرهار در شهرستان «سرخ‌رود» به خاک سپرده شد.

در تشییع مراسم وی مقامات عالی رتبه دولت افغانستان از جمله رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی این کشور نیز حضور داشتند.

اشرف‌غنی در این مراسم با اشاره به توافق دولت با حزب اسلامی حکمتیار خاطرنشان کرد که دولت در مدت کوتاهی که وی ریاست شورای عالی صلح این کشور را عهده‌دار بود، موفقیت‌هایی نیز کسب کرد.

وی افزود: تلاش‌هایی را که حامد کرزی آغاز کرده بود، سید احمد گیلانی به سرانجام رساند و توافق صلح با حزب اسلامی صورت گرفت.

سید احمد گیلانی که رهبری حزب محاذ ملی و ریاست شورای عالی صلح را به عهده داشت شنبه شب بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان وزیر اکبر خان شهر کابل درگذشت.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از تلاش رئیس‌جمهور افغانستان و سفارت انگلیس در کابل برای جانشینی فرزند «پیرسید احمدگیلانی» به عنوان رئیس جدید شورای عالی صلح افغانستان خبر دادند.

اما رهبران ائتلاف شمال، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت و عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان بر سر انتساب حامدگیلانی به عنوان رئیس جدید شورای عالی صلح با رئیس‌جمهور افغانستان مخالفت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار