نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد فقط 45 درصد از مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در سه روز نخست ریاست جمهوری اش رضایت داشته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبیزنس اینسایدر، نتایج نظرسنجی جدید "مؤسسه گالوپ" که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد فقط 45 درصد از مردم آمریکا از فعالیت کاری "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید کشورشان در سه روز نخست ورود وی به کاخ سفید رضایت داشته اند. این نخستین بار است که یک رئیس جمهور آمریکا از درصد رضایت زیر 50 درصدی مردم برخوردار است.

همچنین 45 درصد از مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در سه روز نخست ریاست جمهوری اش ابراز نارضایتی کرده اند. این رقم هم در تاریخ نظرسنجی های آمریکا بی سابقه است. 10 درصد از شرکت کنندگان هم اعلام کردند هنوز نمی توانند نظر قطعی بدهند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد دموکراتها و جمهوری خواهان هم نظرات متفاوتی در خصوص عملکرد دونالد ترامپ داشتند. 90 درصد جمهوری خواهان از عملکرد ترامپ راضی بودند و در مقابل 81 درصد دموکراتها از عملکرد وی ناراضی بودند. 40 درصد افراد مستقل هم از عملکرد وی ابراز رضایت کردند و 44 درصد آنها اعلام کردند که از عملکرد ترامپ ناراضی بوده اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، مردان بیش از زنان از عملکرد ترامپ راضی بوده اند. 48 درصد مردان و در مقابل 42 درصد زنان از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کردند. درصد افراد سفیدپوست و غیرسفیدپوستی هم که از عملکرد ترامپ راضی بودند به ترتیب 56 درصد و 22 درصد بود.

با وجود اینکه رضایت مردم از عملکرد دونالد ترامپ در آغاز ریاست جمهوری زیر 50 درصد بود. رضایت مردم از عملکرد "جرج هربرت واکر بوش" چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا و "رونالد ریگان"، چهلمین رئیس جمهور این کشور در آغاز ریاست جمهوری شان 51 درصد بود. اما تفاوت آنها با ترامپ در این است که نارضایتی مردم از عملکرد بوش و ریگان کمتر از 15 درصد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار