اردبیل؛

استان اردبیل در بخش پوشش بیمه اجتماعی به رتبه 6 کشور ارتقا یافت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل در بخش پوشش بیمه اجتماعی به رتبه 6 کشور ارتقا یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اکبر طوبی افزود: رتبه کشوری استان اردبیل در قبل از سال 93 در بخش پوشش بیمه اجتماعی 14بود که در سالجاری به رتبه 6 کشوری ارتقا یافته است.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده به روستاییان در ارتباط با بیمه اجتماعی افزود: برای توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تفاهم نامه ای بین صندوق بیمه اجتماعی و استانداری اردبیل منعقد شده بطوریکه از 130 هزار نفر جامعه روستایی و عشایری واجد شرایط 45هزار و 100 نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته که 14 هزار و 566 نفر از این تعداد در دولت تدبیر و امید بیمه شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از صدور حکم مستمری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به 600 خانوار در استان اردبیل خبر داد و گفت: در دهه فجر به 600 خانوار حکم مستمری اعطا خواهد شد .

طوبی با اشاره به تهیه طرح هادی در روستاها افزود: یک هزار و 24 روستای استان برای اجرای طرح هادی مطالعه شدند که 460 مورد آن در دولت تدبیر و امید تهیه شده و 95 هزار سند هم به اماکن روستایی صادر شده است .

وی بهره مندی 73 درصدی روستا از آب آشامیدنی، احداث 122 کیلومتر راه روستایی و گازرسانی به 470 روستای استان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستائیان، آموزش های کاربردی با هدف تولید، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال، ساماندهی انواع سرمایه ها، تقویت و زیبا سازی کالید روستاها، توسعه تولیدات کشاورزی، تبدیلی، صنعتی، گردشگری و خدماتی، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت، بهبود زندگی روستائیان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم جهت توسعه روستایی می باشد.

براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزارو 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.

تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.