سخنگوی دادستانی افغانستان اعلام کرد: نام 1500 نفر که در سال‎های گذشته بدون تأیید دادستانی ممنوع الخروج شده بودند از این لیست خارج شد.

دادستانی کل افغانستان حکم ممنوع‌الخروجی 1500 نفر را لغو کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جمشید رسولی سخنگوی دادستانی افغانستان با بیان اینکه ممنوع‌الخروج کردن افراد جزو صلاحیت‎های دادستانی است، گفت: در افغانستان ادارات مختلف افراد را به صورت غیرقانونی ممنوع الخروج کرده‌اند.

به گفته رسولی تعدادی از این افراد با جلب پلیس و بدون امر دادستانی به صورت غیرقانونی ممنوع الخروج شده و برخی هم که به قانونی ممنوع الخروج شده بودند که پس از رسیدگی به مشکلاتشان هم‎چنان در لیست باقی مانده‌اند و برای خارج ساختن اسم آنان از لیست افراد ممنوع الخروج اقدام نشده است.

دادستان کل می‌افزاید: در پی ایجاد کمیسیونی برای رسیدگی به لیست افراد ممنوع الخروج در ابتدایی‌ترین بررسی، نام 1500 تن که در سال‎های گذشته ممنوع الخروج بوده‌اند، از این لیست بیرون شد؛ اما هنوز بیش از یک هزار افغانستانی شامل این لیست است.

سخنگوی دادستانی افغانستان تأکید می‎کند که ممنوع الخروج ساختن افراد پروسه دقیق را نیاز دارد و قرار است این نهاد یک مکانیزم واحد برای آن ایجاد کند.

سخنگوی دادستانی افغانستان افزود تعدادی از افراد از سوی وزارت داخله، وزارت مالیه و بانک مرکزی افغانستان ممنوع الخروج شده‌اند؛ اما این نهاد در مورد تعداد مشخص و اینکه آیا مقامات دولتی نیز ممنوع الخروج اند یا نه، چیزی نمی‎گوید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.