همزمان با آغاز دهه فجر 12 پروژه عشایر در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضا قلی پور سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : پروژه های عمرانی ، بهسازی چشمه ها ، دسترسی به راه های مناسب ، تامین آب شرب خانوار های عشایری و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی از جمله های برنامه اداره امور عشایر خراسان شمالی است.

وی افزود : 5 هزار و 350 خانوار عشایری سخت کوش در استان وجود دارد که 3 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که این تعداد برابر با یک و 8 دهم جمعیت عشایر کشور است.

قلی پور با بیان اینکه عشایر خراسان شمالی بیش از 750 هزا راس دام دارد ، گفت : سالانه 750 تن گوشت قرمز تولید می کنند که 25 درصد از گوشت استان را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی علاوه بر اقتصاد از لحاظ صنایع دستی هم توانمندی های زیادی دارند ، افزود : 300 میلیون تومان اعتبار بلاعوض شامل نخ ، دار قالی ، و ... در اختیار خانوار عشایر قرار دارد.

قلی پور خاطر نشان کرد : 2 شرکت تعاونی در راستای صنایع دستی و تولیدات مرغ بومی و فعالیت های دامی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد : تاکنون 8 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به عشایر استان پرداخت شده که 4 میلیارد تومان آن از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ، 2 میلیارد تومان از خشکسالی با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله ، یک میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی ، و یک میلیارد تومان تسهیلات بدون کارمزد بوده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.