دفتر اقدامات خارجی اتحادیه اروپا احداث خانه‌های جدید در کرانه باختری رود اردن را باعث از میان رفتن چشم انداز صلح دانست.

اتحادیه اروپا: شهرک‌سازی‌های جدید اسراییل چشم انداز سازش با فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر اقدامات خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه رژیم صهیونیستی در احداث 2 هزار و 500 خانه جدید در کرانه باختری رود اردن به طور جدی چشم انداز صلح با فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از برنامه خود برای احداث  2 هزار و 500 خانه جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری رود اردن خبر داد. این دومین اظهارنظر از این دست پس از آغاز رسمی سکان‌داری کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ است. به نظر می‌رسد ترامپ این پیام را به تل‌آویو فرستاده که حساسیت کمتری نسبت به روسای جمهور پیشین آمریکا درباره پروژه‌های ساخت و ساز اسراییل در مناطق اشغالی دارد.

در بیانیه دفتر اقدامات خارجی اتحادیه اروپا آمده است: برنامه‌های تل آویو فرار از مواجهه با اعتراضات بین المللی است. این اقدام اسراییل باعث تضعیف هر چه بیشتر چشم‌انداز تشکیل دو کشور در فلسطین است. 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جای تاسف است که اسراییل علی رغم نگرانی‌های دامنه‌دار بین المللی و مخالفت‌ها، به پیشبرد سیاست‌های (غلط) خود ادامه می‌دهد. این سیاست‌ها به طور مداوم در تمامی سطوح در حال گسترش است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار