رئیس شبكه بهداشت و درمان مرودشت، از كاهش 50 درصدی آمار ابتلا به سالك در امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر مسلم فلاحی رئیس شبكه بهداشت و درمان مرودشت در كارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به كاهش 50 درصدی بیماری سالك در 9 ماهه نخست امسال نسبت به پارسال، گفت: با توجه به اقداماتی كه در حوزه پیشگیری از سالك در شهرستان صورت گرفته، پارسال تا پایان آذر، 1 هزار و 22 نفر بیمار مبتلا به سالك وجود داشت كه امسال این آمار به 465 نفر کاهش یافته است.

 
وی با اشاره به مهاجرت مردم افزود: با این وجود، با اقداماتی كه صورت گرفته، آمار این بیماری رو به كاهش است، هر چند باید از تداوم این روند نیز غافل نشویم و  آمار موجود نیز همچنان نگران كننده است.
 
دكتر فلاحی ضمن گلایه از كوتاهی برخی اداره ها در اجرای برنامه پیشگیری از سالك گفت: اگرچه تفاهم نامه ای مابین اداره های شهرستان برای همكاری در مبارزه با سالك منعقد شد، تعدادی از اداره ها همكاری لازم را انجام ندادند.
وی گفت: شهرداری مرودشت در این طرح هشت و نیم میلیارد ریال هزینه كرده و با در اختیار قرار دادن نیروهای خدماتی خود در طرح جونده كشی، عملكرد قابل قبولی را از خود نشان داده است.
 
رئیس شبكه بهداشت و درمان مرودشت در مورد درمان های غیر قانونی در بعضی از مطب ها و مراكز خصوصی گفت: اقدامات غیر علمی در بعضی مراكز غیر مجاز صورت می گیرد كه باید از فعالیت آن ها جلوگیری کرد، در مركز بهداشت شهرستان پزشكان دوره دیده در تمام روزهای هفته مراحل تشخیص و درمان را به صورت رایگان برای مبتلایان به سالك انجام می دهند.
 
دکتر فلاحی افزود: با توجه به اینكه زخم سالك در زمستان نمایان می شود، باید اقدامات مناسب و پیشگیرانه در فصل بهار و تابستان به خوبی صورت گیرد؛ با اجرای پنج مرحله طرح جونده كشی و آموزش و افزایش سطح آگاهی جمعیت در معرض خطر، گام موثری در كاهش آمار سالك برداشته شد.
 
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرودشت نیز با اشاره به كاهش 50 درصدی بیماری سالك در امسال نسبت به پارسال، گفت: این تعداد نیز همچنان نگران كننده است و در صورتی كه در روند مقابله كوتاهی كنیم، با افزایش آمار مواجه می شویم.
 
محمدكریم میرزایی با تاكید بر اهمیت سالك افزود: نیاز است تا كمیته سالك در شهرستان برای مقابله با این بیماری تشكیل شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار