اردبیل؛

افزایش تولید محصولات کشاورزی با تکمیل سد روستای گورانسراب

جانشین فرماندار خلخال گفت: با تکمیل عملیات اجرایی سد معیشتی روستای گورانسراب سطح تولیدات کشاورزی این روستا و بزرگترین قطب تولید محصولات صیفی این شهرستان به چند برابر در آینده نزدیک افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، احمد قنبری در بازدید از عملیات اجرایی سد معیشتی روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: این پروژه از مدت های پیش به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها شده بود که با تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال از چند روز پیش از سر گرفته شد.

وی گفت: پروژه سد معیشتی روستای گورانسراب با ظرفیت 250 هزار متر مکعب آب با هدف تامین آب اراضی کشاورزی 135 هکتار پایاب سد احداث و تاکنون برای عملیات خاک برداری این پروژه بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

قنبری اظهار کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این سد و خطوط انتقال آب 28 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین این سد تکمیل شده و امکان افزایش محصولات کشاورزی روستای گورانسراب به چند برابر فراهم و 160 میلیون ریال در هر هکتار به درآمد کشاورزان جالیزکار این روستا افزوده خواهد شد.

روستای گورانسراب خلخال بزرگ ترین تولید کننده خیار و محصولات صیفی شهرستان خلخال محسوب شده و سالانه بیش از دو سوم یک هزار و 200 تن خیار تولیدی خلخال در این روستا کشت و تولید می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.