باشگاه استقلال محرومیت از سوی فیفا در بازار نقل و انتقالات را به تحریم ها و برجام منتسب کرد.

ارتباط محرومیت استقلال با تحریم و برجام! به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان شکایت بازیکنان خارجی از تیم فوتبال استقلال باعث شد در حساس ترین زمان ممکن استقلال با مشکل نقل انتقالاتی روبرو شود و  پس از اعلام محرومیت این باشگاه از نقل وانتقالات زمستانی به دلیل بدهی اظهار نظر های متفاوتی را در این باره شاهد بودیم .

برخی از اعضای هیئت مدیره در مورد محرومیت استقلال اگر چه در ابتدا اظهار بی اطلاعی کردند اما پس از آن اذعان داشتند که به دلیل برخی از تحریم ها  در مورد پرداخت پول به مشکل خوردند و نتوانستند در موعد مقرر با بازیکنان خارجی تسویه حساب کنند به همین دلیل از طریق صرافی ها اقدام به واریز طلب برخی بازیکنان خارجی کرده اند که این موضوع با تاخیر انجام شده است.

با نگاهی به اسامی بازیکنانی که از استقلال تهران طلب دارند براحتی می شود به این موضوع پی برد که در دوره های مختلف و اخظار های صادره از فیفا توجه ویژه  اهتمامی برای حل مشکل وچجود نداشته است لذا پس از اینکه فیفا در هر بار با دلایل باشگاه استقلال توجیه نشد می بایستی فکری عاجل در این مورد اندیشیده می شد تا مشکل استقلال به محرومیت کشیده نشود.

روز گذشته بزرگی مسئول حقوقی باشگاه استقلال اذعان داشت:"ما به دلیل تحریم ها نتوانستیم مبلغ را به حساب بازیکنان و فیفا واریز کنیم "

این اظهار نظر باب موضوع تازه ای را در باشگاه استقلال و به طور کلان در روابط بانکی بعد از برجام باز کرد.

اظهار نظر های مسئولان در مورد روابط بین بانکی پسابرجام به نوعی با اتفاق روز های اخیر استقلال و فیفا تناقض دارد.

"در دوره پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌های بانکی تلاش جدیدی برای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی آغاز شد و تاکنون حدود سیصد رابطه کارگزاری میان بانک‌های ایرانی و بانک‌های خارجی از جمله بانک‌هایی در اروپا برقرار شده است، که به معنای آن است که تبادلات ارزی میان بانک‌های ایرانی و این بانک‌ها برقرار است. بنابراین طرف‌های تجاری ایرانی می‌توانند از این مبادی انتقالات مالی خود را انجام دهند".

معاون ارزی و امور بین الملل بانک ملی ایران درباره اینکه چرا بانک های بزرگ خارجی در این مدت همکاری های خود را با ایران آغاز نکرده اند، گفت: در روابط بین الملل بانکی، همکاری با بانک ها و شرکت های بزرگ در تامین مالی پروژه ها و دریافت فاینانس (تامین مالی) اهمیت می یابد وگرنه برای ارتباطات کارگزاری می توان با بانک های مختلف کارها را دنبال کرد.

متن فوق گوشه ای از اظهارات بیشمار و ابهامات در مورد اجرای مفاد برجام در بحث ارتباطات بانکی است که در حوزه ورزش به جز یکی دو مورد مثلا بحث طلب فدراسیون فوتبال از فیفا و غیره دچار تناقض است.

ماجرای استقلال و اینکه حتی پس از برجام نیز نتوانستند در ارتباطات کارگزاری های بین المللی پولی را به حساب طلبکاران واریز کنند 2 حالت دارد:
اول اینکه مدیران استقلال این موضوع را فقط برای این مطرح کردند که زیر بار تاخیر و بی توجهی به اطار های فیفا فرار کنند.

دوم اینکه هنوز مشکل های بین بانکی حتی در حد پرداخت هایی با مبالغ پایین نیز در کارگزاری ها و نمایندگی های بین المللی در روابط بین بانکی برجام هنوز وجود دارد و برجام حتی توان حل کوچکترین مشکلات بانکی را نداشته است! 

اما ماجرای طلب استقلال از کجا و دوره مدیریت چه کسی آغاز شد؟

عادل شیحی بازیکن مراکشی در زمان مدیریت افشارزاده به تیم استقلال پیوست و این بازیکن با تقاضای مظلومی نیم فصل دوم سال گذشته آبی پوش شد .شیحی در زمان افشارزاده چیزی حدود 60 درصد مطالبات او را دریافت کرده است و با توجه به رفتن افشارزاده از استقلال ما بقی این پول باقی می ماند .

البته بهتر است از این نکته غافل نشویم که کوتاهی معینی در امضای چک ها هم باعث شد پول یک میلیاردی استقلال از بین برود و مسئولان با مشکل مالی مواجه شوند.

 طبق آخرین اطلاعات ما در زمینه محرومیت باشگاه استقلال از سوی فیفا در نهایت به اینجا ختم شد که مسئولان باشگاه استقلال از مدت ها از محرومیت خبر داشتند و صحبتی را مطرح نکرده اند .

طبق شنیده ها از منابع آگاه مانوسی فر که در گذشته در جریان و رسیدگی پرونده های بازیکنان خارجی بود مسئولیت رسیدگی به پرونده عادل شیحی را بر عهده داشته است و وی نامه های متعددی را دریافت کرده که در نهایت در نامه های آخر متوجه محرومیت استقلالی ها می شود اما این مساله را بازگو نمی کند .

بهتر است بدانیم مانوسی فر از برج 7 در جریان محرومیت استقلال بوده و دریغ از اطلاع به استقلال .البته در این میان باید افتخاری را مقصر اصلی دانست چرا که مدیریت باشگاه را بر عهده داشته و باید مدیریت می کرده تا کار به اینجا نکشد .

افتخاری مدیر عاملی که در همین جلسه دوشنبه این موضوع را مطرح نکرد و و شاید خود او هم بی اطلاع بوده است.در هر صورت مدیر عامل باید از مشاور بین الملل خود اطلاعاتی را کسب می کرده تا دیگر مسئولان نیز در جریان قرار گیرند.

یکی از افراد استقلال که وظیفه رسیدگی به پرونده شیحی را بر عهده داشت نامه را در مهر ماه دریافت می کند و با توجه به گزارشی که نمی دهد باعث می شود استقلال بازیکنان زیادی را از دست بدهد و از آن طرف 2 بازیکن جدید را جذب کند

از طرفی بهتر است بدانیم هیچ یک از اعضای هیئت مدیره نیزاز  این مساله خبر نداشتند و اصلا نمی دانستند استقلال در خطر محرومیت قرار دارد و حتی برخی از آنها با توجه به اینکه افتخاری آنها را در نشست اخیر مطلع نکرده ناراحت هستند .

همچنین بهتر است بدانیم توفیقی دبیر هیئت مدیره نیز از جریان این کارها کنار گذاشته شد تا استقلال با مشکل مواجه شود چرا که وی در زمان مدیریت افشارزاده تمامی امورمزبوط به بازیکنان پیگیری و رفع می کرد و در این مودر بهتر است افتخاری پاسخگو باشد.

بهرام افشارزاده در یکی دو سال گذشته، مسئولیت امور بین‌الملل باشگاه را به پندار توفیقی سپرده بود و هر نامه‌ای که از فیفا به باشگاه استقلال می‌رسید، مسئولیتش را برعهده دبیر هیئت مدیره استقلال بود. توفیقی علاوه بر اینکه کارهای نقل و انتقالات باشگاه را انجام می‌داد، طبق دستوری که افشارزاده داده بود، به امور بین‌الملل هم رسیدگی می‌کرد. پیش از فصل جاری هم، کارهای نقل و انتقالات و بین الملل هم دست توفیقی بود، اما از یکی دو ماه گذشته، با تصمیم رضا افتخاری مسئولیت‌ها از دبیر هیئت مدیره استقلال سلب شد.

توفیقی یکی از افراد پرنفوذ در باشگاه استقلال بود اما همه مسئولیت‌ها را از او گرفته شد تا عملا نتواند کاری کند. کارهای نقل و انتقالات نیم فصل دوم را مثلت منصوریان، افتخاری و خرمگاه انجام دادند و امور بین الملل هم به مأنوسی‌فر مشاور بین‌الملل باشگاه سپرده شد.

چند نامه در رابطه با پرونده عادل شیحی از سوی فیفا به باشگاه استقلال ارسال و در آنها به استقلال فرصت نهایی برای مشخص کردن نتیجه پرونده اعلام شده بود اما حالا اینکه . مأنوسی‌فر به عنوان مشاور بین‌الملل باشگاه مقصر است و یا مدیران استقلال بهتر است بدانیم این موارد دردی را از استقلال دوا نمی کند .

با توجه به تمام مشکلات پیش آمده در حال حاضر تنها امید استقلالی ها به این است که در نشست امروز میان وزارت خارجه این مشکل حل شود و به نوعی بتوانند با رفع محرومیت بازیکن جذب کنند

صحبت های معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره محرومیت فیفا

بزرگی درباره قطعی بودن حکم فیفا و اینکه این حکم حدود 45 روز قبل به باشگاه استقلال ارسال شده گفت: فیفا در ابتدا نامه این محرومیت را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده اما ترجمه نادرست این نامه از سوی روابط بین‌الملل فدراسیون به باشگاه استقلال فرستاده شد در حقیقت فیفا در این نامه قید کرده که باشگاه استقلال حق فعالیت در نقل و انتقالات را ندارد اما دوستان ما در روابط بین‌الملل نامه مذکور را به شکل دیگری ترجمه کردند. البته آن‌ها امروز تمام همکاری لازم را با باشگاه استقلال انجام دادند.

  وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم تنها دلیل تاخیر در پرداخت پول شیحی تحریم است. نمی‌توانیم بگوییم حکم فیفا قطعی است چرا که کمیته تعیین وضعیت فیفا می‌تواند از تصمیم خود برای محرومیت استقلال کوتاه بیاید. آن‌ها تنبیهی را برای ما در نظر گرفتند و معنی تنبیه هم بیدار شدن است. در واقع با این اقدام می‌خواستند به ما تلنگر بزنند که اگر تا فلان تاریخ پول را پرداخت نکنید محروم می‌شوید دلایل و عذر موجه خود را تقدیم فیفا کرده‌ایم  و امیدواریم فیفا این دلایل را قبول کند و روند ممنوعیت استقلال از حضور در بازار نقل و انتقالات اصلاح شود. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره  اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن فعالیت‌های باشگاه استقلال در روزهای آتی از وزارت امور خارجه هم برای رفع مشکل ایجاد شده کمک می‌گیرند یا خیر تصریح کرد: تا 14 بهمن برای رفع این مشکل فرصت داریم و مطمئن باشید تمام راه‌ها را به کار می‌گیریم. قرار است وکیل ایتالیایی باشگاه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و اگر ظرف سه یا چهار روز آینده به نتیجه نرسیم از طریق وزارت امور خارجه اقدام می‌کنیم مطمئنا مسئولان این وزارتخانه هم برای رفع مشکل پیش آمده به باشگاه استقلال کمک می‌کنند. 


اقای باقری//////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ف آ
۰۵:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
خدای استقلال بزرگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
آقای منصوریان لطفا همون داش علی بمون نیا تو بازی این آقایون


اینا کمر به نابودی استقلال بستن پس هر هواداری روز جمعه نیاد ورزشگاه حقتون رو باید بیخیال شید
Iran (Islamic Republic of)
م.ح
۱۹:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
بیچاره سامول خوب بازی میکرد بازم عشق است استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
حالا چون استقلال رو محروم کردن قضیه غیر ورزشیه ؟!
اگه پرسپولیس بود درست بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
وقتی باندبازی باشه هرکی میاد مدیر میشه فک وفامیل خودش رومیاره سر کار وضع باشگاهای ما همینه خیلی برا مدیرای استقلال متآسفم تاکی میخواییدباروح وروان طرفداراتون بازی کنید به خودتون بیاید ازخدا بترسید
-
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
............... - شد استقلال بی جام
آخرین اخبار