گناوه:

برپایی کارگاه آموزشی کمک به وحوش

به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت، کارگاه آموزشی کمک های اولیه به حیوانات و پرندگان وحشی آسیب دیده در گناوه با حضور دوست‌داران حیات وحش و طبیعت برگزار شد.

برپایی کارگاه آموزشی کمک به وحوش
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه در این کارگاه گفت: ارتقای رشد علمی و افزایش مهارت امدادی دوستداران حیات وحش در مواجهه با حیوانات و پرندگان وحشی آسیب دیده از عمده اهداف برگزاری این کارگاه است.

غلامرضا نعمتی افزود: حضور داوطلبانه علاقه مندان دراین کارگاه حکایت از اعتقاد و عزم راسخ یاوران طبیعت برای حمایت از حیات وحش دارد و براین اساس انجمن مصمم شد برنامه های آموزشی متنوع تری با تمرکز بر نیاز سنجی و علاقه جوامع محلی تدوین و اجرا کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گناوه و دیلم، از همکاری انجمن یاوران طیبعت و درمانگاه دامپزشکی در اجرای برنامه و طرح های این اداره تقدیر کرد و گفت: این اداره با همه امکانات آماده ارایه خدمات به انجمن یاوران طبیعت است.

مصطفی قجری دامپزشک درمانگاه خصوصی دامپزشکی و مدرس این دوره نیز درباره مواجهه با حیوانات و پرندگان آسیب دیده و نحوه کمک رسانی و مداوای آنهامطالبی بیان کرد و گفت: در مواجهه و برخورد با یک حیوان بویژه پرندگان نباید دچار هیجان شد و سروصدای زیادی کرد و در وهله اول نوع آسیب وارده باید بررسی شود.

وی افزود: درصورت مشاهده پرندگان ازجمله گونه های وحشی که به بیماری های واگیر دار مانند نیوکاسل مبتلا می شوند باید بلافاصله به اداره محیط زیست یا دامپزشکی اطلاع داده شود.

در این کارگاه به سئوالات شرکت کنندگان پیرامون بیماری های پرندگان و حیوانات وحشی و نحوه کمک رسانی پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.