تبریز؛

کمیته امداد ریشه کنی فقر را در بطن مسائل اقتصادی پیگیری می کند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: این نهاد ریشه کنی فقر را در بطن مسائل اقتصادی پیگیری می کند.

کمیته امداد ریشه کنی فقر را در بطن مسائل اقتصادی پیگیری می کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ برقعی امروز در مراسم معارفه مدیر کل جدید کمیته امداد استان آذربایجان شرقی یادآور شد:  کمیته امداد موظف است با نگاه اقتصادی و بررسی مسئله فقر، نیاز و محرومیتها، فقر را در منشاء پیدایش آن شناسایی و از بروز آن جلوگیری کند.
وی افزود: باید ادراک اقتصادی کمیته امداد امام خمینی نسبت به فقر و راهکارهای مواجه به آن تقویت شود تا خدمات حمایتی از اثر گذاری بیشتری برخوردار شوند و به یک نتیجه ملموس در حذف فقر از جامعه دست پیدا کنیم.
برقعی گفت : آحاد جامعه به دستاوردهای کمیته امداد به عنوان استوانه بزرگ، رکنی بی نظیر در حفظ تمامیت ارضی و بقای ایرانی و انقلاب معترف هستند .
وی با اشاره به ظرفیت دیانت ریشه دار مردم و توان روحانیت در آذربایجان شرقی گفت: از گذشته دور این ظرفیت ها برای حرکت خیران و نیکوکاران و نزول رحمت الهی در این خطه زمینه ساز بوده است.
وی ادامه داد: دیانت با فرهنگ کار و تلاش مردم آذربایجان شرقی ادغام شده و اگر این ظرفیت های اشتغال زایی فعلی در استان شکوفا شده ، نتیجه انسجام همه این اجزا است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم با اشاره به تاکید دین اسلام بر کار و تلاش گفت: احادیث و آیات قرآنی بر حمایت از مستضعفان شامل افراد بیمار، ناتوان، ایتام و افراد بد سرپرست تاکید فراوان شده است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه امام خمینی بر سازمان یافته شدن صدقات تاکید داشت شناسایی مستمندان واقعی توسط این نهاد را از امتیازات کمیته امداد برشمرد و از افراد متمکن خواست کمکهای خود را در اختیار این نهاد قرار دهند تا به دست مستمندان واقعی برسد.
وی گفت: ایجاد اشتغال و خودکفا کردن بعضی از خانواده های تحت پوشش نیز از امتیازات دیگر کمیته امداد است و اینکه خانواده ها با سرمایه کمیته امداد خودکفا می شوند دستاورد مهمی برای کشور محسوب می شود. 
نواداد معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت مدیریت استان همواره با کمیته امداد که خدماتش معنوی و ارزشمند است نهایت همکاری را خواهد داشت.
در این مراسم با قدردانی از خدمات 7 ساله حسین دشتی محمد کلامی به عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد استان معرفی شد.
انتها یپام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.