یازدهمین آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر فجر با محفل شعرخوانی شاعران برجسته کشور در خانه تاریخی عامری‌های کاشان برگزارشد.

آغازبکار جشنواره بین المللی شعر فجر با شعرخوانی شاعران در کاشان  به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر علمی این جشنواره که با حضور دبیران علمی دوره‌های گذشته و شاعران برجسته از سراسر کشور شامگاه امشب چهارشنبه ششم بهمن آغاز بکار کرد گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه بخش «بزرگسالان» ، «کودک و نوجوان» و «درباره شعر» برگزارمی‌شود.

محمد کاظم کاظمی، با اشاره به جمع‌آوری کتابهای منتشرشده در این سه بخش شعر در سال 94 افزود:نفرات برگزیده این بخش‌ها با ارزیابی داوران در آیین اختتامیه معرفی می‌‍شوند.

وی، گردآوری و  ارزیابی حدود 100 جلد از کتاب‌های شعر فارسی افغانستان را به‌عنوان ویژه این جشنواره یادآورشد و گفت: ارتقا و تعمق درباره جایگاه شعر و تقویت بنیه شعر فارسی
هدف اصلی برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است.

به‌گفته‌وی، گردهمایی دبیران علمی دوره‌های گذشته این جشنواره نیز اقدامی خوب و درخور تحسین و به‌نوعی قدردانی و پاسداشت از دبیران و شاعران کشور است.

دبیر علمی یازدهمین آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر فجر، در ادامه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره را در شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خاطرنشان‌کرد و گفت:اجرای آیین اختتامییه در این شهر یکی از برنامه‌های انتخاب پایتختی آن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

کاظمی، یادو خاطره محتشم کاشانی شاعر پرآوازه و نامی مرثیه سرای کشور را گرامی‌داشت و گفت: بسیاری از مرثیه خوانان کشور افغانستان ترکیب‌بند این شاعر را حفظ کرده‌اند و  ورد زبان شاعران این کشور است.

وی در پایان تصریح‌کرد: هم‌اکنون دوازده‌بند محتشم کاشانی در کتابهای درسی سوم دبیرستان کشور افغانستان چاپ شده است.

شایان ذکراست:محفل ادبی آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور برخی دبیران دوره‌های گذشته این جشنواره و شعرخوانی محمد علی بهمنی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی،اسماعیل امینی، قروه، عبدالجبار کاکایی و محمدکاظم کاظمی در خانه تاریخی «عامری‌های کاشان برگزار شد.

سید علی اصغر صائم کاشانی، حاج محمود شریفی(متخلص به کمیل) و گروهی دیگر از شاعران کاشانی نیز در این آبین شعرخوانی داشتند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.