نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علما و استادان حوزه علمیه در 200 سال اخیر همواره با زبان علم در مقابله با جریانهای ضد دین نقش آفرین بوده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم آغاز فعالیتهای بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرایط کنونی کشور، تحولات منطقه و جهان افزود: رفع شبهات جامعه به ویژه در حوزه حاکمیت دینی و معرفی اسلام ناب محمدی به جهان از وظایف استادان حوزه علمیه است.

وی با اشاره به این که بسیج استادان حوزه پیش از این در قم و اصفهان فعال بوده و هم اکنون در خراسان رضوی فعال شده است افزود: بسیج اساتید محور بسیج طلاب است و هم اکنون 140 هزار طلبه بسیجی در کشور تحصیل می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هم در این مراسم گفت: تشکیل بسیج طلاب و بسیج استادان حوزه توان تربیتی،آموزشی و بصیرت افزایی را در حوزه و میان روحانیان تقویت می کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: نخبگان و استادان بسیجی حوزه باید با بصیرت آفرینی، حوزه را برای مقابله با جریانهای مقابل رهبری منسجم کنند.

آیت الله مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم گفت: برای ایجاد تحول در حوزه،استادان باید پایه های علمی، بصیرت و آگاهی خود و طلاب را افزایش دهند .

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی با اعطای حکمی به عنوان مسئول بسیج استادان حوزه علمیه خراسان معرفی شد .

حدود دو هزار استاد تدریس 35 هزار طلبه را در مدارس علمیه خراسان برعهده دارند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار