اصفهان؛

شوراها باید از پوست شورای شهرداری خارج شوند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای کلان‌شهرها باید از پوست شورای شهرداری خارج شوند به پوست شورای شهر ورود پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی  امروز در نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهارکرد: همه مسؤولان در هر جایگاهی باید درصدد حفظ و ارتقای آن جایگاه باشند.

وی افزود: نقش مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها بازگرداندن شوراها به جایگاه اصلی شوراهاست که امر مستلزم ایجاد مسیری اجرایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخستین رسالت مراکز پژوهشی شوراها کمک به حفظ و بقای نظام شورایی در کشور است چراکه در غیر این صورت حجم مطالبه‌گری از حاکمیت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شرایط اعتمادسازی برای خدمت‌گزاری مسؤولان جزو ارکان اولیه نظام شورایی است، تصریح کرد: شوراهای کلان‌شهرها باید از پوست شورای شهرداری خارج شوند به پوست شورای شهر ورود پیدا کنند.

امینی عنوان داشت: اگر تعامل بین دستگاه‌های اجرایی با محوریت شوراها به وجود نیاید، بی‌اعتمادی میان مردم ایجاد خواهد شد و این بی‌اعتمادی گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به نامتوازن بودن زیرساخت‌ها و جمعیت شهر اصفهان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهر اصفهان برای هزار و 300 نفر جمعیت پیش‌بینی شده اما در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر را در خود جای داده است که این بارگذاری جمعیت مازاد مشکلات زیادی را برای این شهر به وجود آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم جلوگیری از رقابت‌های ناسالم قومیتی بیان کرد: هیچ‌گاه به اول بودن‌های ظاهری اصفهان نسبت به دیگر کلان‌شهرها افتخار نمی‌کنیم بلکه درصدد آن هستیم تا اصفهان نسبت به خودش سنجیده شود.

وی در پایان کوتاه بودن دوره مدیریتی را یکی از آفات شوراها دانست و اذعان داشت: ترکیب سلایق در شوراها باعث اختلال و کندی حرکت در تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.