رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: فاصله و جدایی از قرآن در جامعه عامل بسیاری از مشکل های جامعه بشری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته افزود: قرآن بهترین دستورهای زندگی را ارائه می دهد که این دستورها مایه سعادت دنیا و آخرت انسان است اما دوری از آن، مشکل اجتماعی و فردی ایجاد می کند.
وی بیان کرد: انس و ارتباط با قرآن بسیار مهم است و برقراری ارتباط موجب نورانی شدن دل و دوری از تاریکی دل و شقاوت دل می شود.
رئیس حوزه علمیه اصفهان، قرائت آیات قرآن را نخستین مرحله ارتباط با قرآن اعلام کرد و گفت: تا حدی که می توانیم در طول شبانه روز قرائت قرآن انجام دهیم و دل خود را نورانی کنیم و از برکات معنوی آن بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از وقت مردم برای شایعه پراکنی، غیبت یا کارهایی که سودی ندارد سپری می شود، تصریح کرد: بخشی از این وقت می تواند صرف قرائت قرآن و ارتباط با این کتاب الهی شود اما برخی افراد فرصتی را برای این کار اختصاص نمی دهند و در برقراری ارتباط با قرآن کوتاهی می کنند که مردگی دل، مصداقی از عواقب عدم ارتباط با قرآن است.
آیت الله مظاهری با اشاره به اهمیت روان خوانی و تمرین برای قرائت صحیح قرآن گفت: خواندن قرآن و فراگیری روانخوانی و صحیح خوانی قرآن یک ضرورت است و نباید مورد بی مهری قرار گیرد که با وجود سواد و دانش بالا ازقرائت صحیح قرآن عاجز باشد.
وی به قرائت قرآن در صبح و شام نیز اشاره کرد و یادآورشد: آغاز روز با قرائت قرآن سنت دیرینه جامعه اسلامی است و باید این اهتمام و همت وجود داشته باشد که قرائت قرآن در تقویت حافظه و رفع مشکلاتی روحی و جسمی رفع شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.