در پی بارش سیل آسا، جاری شدن سیل و رانش زمین در پرو، 12 نفر جان باختند و آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پرو روز جمعه اعلام کردند در پی وقوع باران‌های سیل آسا، جاری شدن سیل و رانش زمین در این کشور، 12 نفر کشته شدند و زندگی هزاران نفر تحت تأثیر قرار گرفت.

موسسه ملی دفاع مدنی پرو اعلام کرد در منطقه اریکیپا در حدود 1000 کیلومتری جنوب لیما، پنج نفر طی ساعت‌های اخیر زیر گل و لای مدفون شدند و جان باختند. روز پنجشنبه نیز سه نفر دیگر در این منطقه کشته شده بودند.

همچنین به گفته پلیس در استان کاندسیوس و استان لایونیون در مرکز پرو دو نفر زیر آور خانه‌هایشان کشته شدند. همچنین یک نفر دیگر نیز در جنوب پرو در پی فرو ریختن دیواری روی خانه‌اش کشته شد.

دولت پرو روز جمعه در چندین منطقه، بخش و استان این کشو وضع فوق العاده اعلام کرد. موسسه ملی دفاع مدنی پرو  تصریح کرد زندگی حدود 11 هزار و 400 خانواده نیز تحت تأثیر حوادث ناشی از سیل و رانش زمین قرار گرفت. آسیب‌های وارد شده به زیر ساخت‌ها جدی است. بارش باران همچنین به پل و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

سازمان ملی هواشناسی پرو  پیش‌بینی کرد بارش باران و طوفان تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار