مشهد؛

ایجاد 8 باغ در حاشیه کشف‌رود

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از درختکاری حاشیه کشف‌ رود و ایجاد 8 باغ در این محدوده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین صاحبی گفت: رهاسازی فاضلاب در کشف‌ رود و آبیاری مزارع با این آب طی چند سال گذشته روح و روان مردم مشهد را به هم ریخته بود و شهروندان مشهدی مدام نگران سبزی‌ها و صیفی‎جات آلوده تولید شده در حاشیه این رودخانه بودند.
وی افزود: موفق شدیم با همکاری آب منطقه‌ای ساماندهی حریم این رودخانه در محدوده مشهد را به شهرداری واگذار کنیم تا 1990 هکتار فضای سبز در آنجا ایجاد شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این راستا طرح ایجاد 8 باغ برای حاشیه کشف‌رود تهیه شده که به تدریج و پس از انجام تملک‌های لازم اجرا می شود .
صاحبی افزود: تاکنون در مجموع 17 کیلومتر از بستر و حاشیه این رودخانه آزادسازی شده و عملیات درختکاری نیز آغاز شده است.
وی گفت: در سفر هیئت دولت به مشهد مصوب شد تا 160 میلیارد تومان برای بهسازی کشف ‌رود اختصاص یابد که تاکنون هیچ پولی از این بایت پرداخت نشده و تمام هزینه‌ها را شهرداری از محل منابع داخلی خود انجام می‌دهد.
عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشکل رودخانه کشف‌رود در خارج از محدوده شهر مشهد همچنان باقی است و حتی فاضلاب تصفیه شده نیز دوباره در بستر این رود رهاسازی می‌شود.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای استقرار مشاغل مناسب در حاشیه کشف ‌رود اشاره کرد و گفت: ساخت تصفیه‌خانه‌ها محلی با همکاری بخش خصوصی در کشف ‌رود دنبال می‌شود و ما به سرمایه‌گذاران تعهد دادیم تا زمان برگشت سرمایه و سود مناسب، پساب را از آنها خریداری کنیم.
صاحبی افزود: ایجاد گلخانه‎ها توسط بخش خصوصی نیز در حال پیگری است و امروز خوشحالیم 90 درصد گل مورد نیاز مشهد از داخل استان تولید می‌شود و تنها مشکل این بخش واگذاری تسهیلات دولتی برای شروع کار است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار